حذف یارانه پردرآمدها و منطقی شدن قیمت نفت خواست مجلس در بودجه ۹۴ است

حذف یارانه پردرآمدها و منطقی شدن قیمت نفت خواست مجلس در بودجه 94 است

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:‌ نمایندگان مجلس بودجه سال ۹۴ را واقع‌بینانه و براساس نوسانات نرخ ارز بررسی و تصویب می‌کنند.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: هر چند عده‌ای سعی می‌کنند با در نظر گرفتن برخی شاخصه‌ها و مولفه‌ها در بررسی بودجه سال 94 روند دقیق و کار‌شناسی بر مسائل حاکم نباشد ما سعی‌مان بر این است تا با دعوت از دولتمردان بودجه‌ای واقعی منطبق بر نیاز جامعه تدوین کنیم تا بودجه تورم‌زا و مشکل‌آفرین نشود.

وی یکی از نکات کور بودجه سال 94 را منطقی دیده نشدن قیمت نفت با توجه به روند کاهشی آن توصیف کرد و گفت: قرار است با دعوت از معاون راهبردی رئیس جمهور مباحث کار‌شناسی در این زمینه انجام شود تا دولت و مجلس دیدگاه‌های خود را در این حوزه اعلام کنند.

حقیقت‌پور تصریح کرد: اصرار مجلس بر این است تا بودجه سال 94 بدون کسری و با واقعی جلوه دادن قیمت نفت و توجه به اقشار آسیب‌پذیر به ویژه کارکنان دولت تصویب شود که در این راستا ما از دولت انتظار داریم تا با بررسی دقیق در حذف گروه‌های پردرآمد جامعه نسبت به اصلاح رقم یارانه نقدی برای گروه‌های آسیب‌پذیر اقدام جدی وعملی را انجام دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد دعوت نمایندگان مجلس از وزیر امور خارجه در پاسخ به برخی از سوالات بیان کرد: ظریف قرار است فردا در مجلس برای پاسخگویی به برخی از سوالات نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی حضور یابد.

وی افزود: قرار است ‌نمایندگانی از مجلس سوالات خودشان را در مورد مسائل منطقه‌ای، مذاکرات هسته‌ای و برخی سفرهای اخیر انجام شده به کشورهای مختلف مطرح کرده و وزیر امور خارجه نیز به آن‌ها پاسخ دهد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon