ماساژ با روغن‌های گیاهی راهی برای بهبود بیماری‌ها

ماساژ با روغن‌های گیاهی راهی برای بهبود بیماری‌ها

خبرگزاری تسنیم: ماساژ با روغن‌های گیاهی از روش‌های درمانی محسوب می‌شود، به این صورت که مولکول‌های ریز روغن در اثر ماساژ بر روی پوست به راحتی جذب می‌شود و اثرات دارو به لنف و جریان خون نفوذ می‌کند که خود موجب پاکسازی بدن از مواد زائد می‌کند.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، ماساژ با روغن‌های گیاهی از روش‌های درمانی محسوب می‌شود به این صورت که مولکول‌های ریز روغن در اثر ماساژ بر روی پوست به راحتی جذب می‌شود و اثرات دارو به به لنف و جریان خون نفوذ می‌کند که خود موجب پاکسازی بدن از مواد زائد می‌کند ولی باید دانست که برای ماساژ کل بدن به (20 سی سی) روغن احتیاج داریم.

اثرات برخی از روغن‌های گیاهی:

روغن بابونه:

روغن بابونه متعادل کننده، رفع کنندۀ قرمزی و بر طرف کننده التهاب، تسکین دهنده است و به عنوان درمان کمکی آسم، قولنج، عفونت و مشکلات پوستی، بدخلقی و عصبانیت مناسب است.

حاوی مادۀ ضدالتهاب آزولین است که برای برطرف کردن کولیت (التهاب روده)، گاستریت (التهاب معده) و درماتیت (التهاب پوست) بسیار نافع است.

اثر تسکین دهندۀ آن روی اعصاب بسیار شهرت دارد و به رفع دلشوره کمک می‌کند. چای بابونه نیز برای بی‌خوابی و افسردگی بسیار عالی است. خاصیت تسکین دهندگی درد (کمردرد، گوش درد، سردرد، دندان درد و...) دارد، برای رفع اختلالات پریودی در زنان (قاعدگی دردناک، یائسگی، ازدیاد خون قاعدگی، سندرم پیش از قاعدگی) بسیار مفید است. به طوری که مقدار هورمون‌ها را متعادل کند، درد هنگام خون‌روش را برطرف می‌کند و سیکل قاعدگی را تنظیم می‌کند. این روغن معطر می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

روغن اسطوخودوس (لاواند):

رایحۀ خوشبوی این روغن درمان عالی برای رفع افسردگی، اضطراب و بی‌خوابی است. برای درمان فشار خون بالا، درد کمر، التهاب مفاصل، روماتیسم، رگ به رگ شدگی و گرفتگی ماهیچه‌های گردن مناسب است. همچنین، برای بیماری‌های پوستی کبودی، اگزما، آکنه، پسوریازیس نیز مفید است.

روغن بهار نارنج:

یکی از مؤثرترین داروهای ضد افسردگی است و برای رفع انواع مشکلات عصبی مفید است. دلشوره، غش و شوک را بر طرف می‌سازد. برای قولنج عصبی، سوء هاضمه عصبی و کولیت روده نیز مناسب است. مصرف این روغن از شکاف و ترک خوردن پوست جلوگیری می‌کند. تقویت کنندۀ قوای جنسی بوده و برای سردمزاجان مفید است.

روغن گل سرخ (گل محمدی):

رایحه‌های دل انگیز آن تأثیر عمیقی روی احساسات می‌گذارد، به طوری که قلب پُر از عشق و دوست داشتن می‌شود! همچنین احساسات مثل غم و اندوه، افسردگی، حسادت تنفر و ... را کاهش می‌دهد. برای تنظیم سیکل قاعدگی، پاک سازی و تقویت رحم خانم ها مناسب است (ماساژ ناحیه رحم با روغن)و داروی سودمندی برای یائسگی و سندرم پیش از قاعدگی (PMS) است. سبب کاهش سیاهرگ‌های ظریف می شود و برای افزایش میل جنسی در زنان و مردان مناسب است.

روغن کنجد:

رنگ آن طلایی تا زیتونی است و طعم مطبوع کنجد را دارد و حاوی آنتی اکسیدان طبیعی و سرشار از ویتامین E است و از سرطان پیش گیری می‌کند همچنین برای قلب و مغز و بهبود عرق سوز مفید است و ماساژ آن موجب درخشندگی و نرم شدن پوست می‌شود اگر در طبخ غذا طعم کنجد را دوست ندارید می‌توانید قبل از استفاده چند دقیقه آن را گرم کنید.

روغن سیاهدانه:

روغنی است با طبیعت گرم و خشک و به رنگ سبز تیره تا قرمز، به سالار روغن‌ها مشهور است و پیامبر به آن حب البرکت می‌گفتند. ضدحساسیت فصلی و برای سینوزیت بسیار مفید است. برای دردهای بدن، گرفتگی‌های ماهیچه ای، ازدیاد قوه باء، درد زانو، محکم کردن ریشۀ مو، شفاف و نرم کردن موی سر و جلوگیری از ریزش مو مناسب است.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon