توجه نکردن به هنر نگارگری موجب دلسردی هنرمندان می‌شود

توجه نکردن به هنر نگارگری موجب دلسردی هنرمندان می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عباس جمال‌پور گفت: اگر به هنر نگارگری آن طور که شایسته است، توجه نشود سبب دل‌سردی هنرمندان می‌شود. البته هنرمندان این عرصه بدون توجه به دغدغه‌های مالی و با عشق فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

عباس جمال‌پور در گفت‌گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نسل جدید هنرمندان نگارگر را ستود و افزود: هنرمندان جوانی که در عرصه نگارگری به فعالیت می‌پردازند، بسیار توانمند و خلاق هستند و با حضور آنها می‌توان به آینده هنر نگارگری ایران امیدوار بود.

وی ادامه داد: هنرمندان نسل جدید هنر نگارگری آثاری را ارائه می‌کنند که در آنها می‌تواند خلاقیت و تفکر را به وضوح مشاهده کرد. از دیگر موارد قابل توجه در آثار این هنرمندان جوان می‌توان به جذابیت و گیرایی آن اشاره کرد.

این هنرمند پیشکسوت عرصه نگارگری ایران با بیان اینکه باید به این هنرمندان به صورت ویژه توجه کرد، گفت: آثار این هنرمندان جوان و نسل جدید نگارگرانی که به فعالیت در این عرصه می‌پردازند آنچنان از کیفیت بالایی برخوردار است که می‌توان در سطوح بین‌المللی با افتحار آنها را عرضه کرد.

جمال‌پور اضافه کرد: هنرمندان جوان ما پیشرفت فوق‌العاده را در عرصه نگارگری دارند و باید قدردان آنها باشیم. با وجود این هنرمندان می‌توانیم روزهای خوبی را برای هنر اصیل و ایرانی نگارگری پیش بینی کنیم.

وی با بیان اینکه هنر نگارگری به عنوان هنر اصیل ایرانی نیاز به توجه بیشتری دارد، خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم همچنان این هنر زیبا و اصیل در ایران و حتی جهان بدرخشد باید از آن حمایت بیشتری کنیم. این حمایت باید در چرخه اقتصادی، آموزش، دغدغه‌های صنفی و نمایش هرچه بیشتر آثار نگارگری تعریف شود.

این هنرمند پیشکسوت عرصه نگارگری در بخش دیگری از این گفت‌ وگو به تکرار آثار ارائه شده در برهه‌ای از زمان اشاره کرد و گفت: این تکرار در هنرهای دیگر نیز به چشم می‌خورد. در به وجود آمدن هر پیشرفت نیاز به یک پیش زمینه تکرار است و من هم قبول دارم که در یک برهه از زمان شاهد تکرار در آثار هنرمندان نگارگر بودیم اما حالا می‌بینیم که هنرمندان جوان چطور آثاری زیبا و خلاقانه را خلق می‌کنند.

جمال‌پور خاطر نشان کرد: هنر نگارگری به نوعی هویت هنر ایران به شمار می‌رود و باید متولیان فرهنگی کشور به آن توجه ویژه‌تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای رشد و تعالی هر هنر نیاز به توجه داریم، گفت: اگر به این هنر آن طور که شایسته است، توجه نشود سبب دل‌سردی هنرمندان می‌شود. البته هنرمندان این عرصه بدون توجه به دغدغه‌های مالی و با عشق فعالیت خود را دنبال می‌کنند.

عباس جمال‌پور متولد 1312 است. او دارای مدرک درجه یک هنری (دکترا) در رشته نگارگری و فارغ التحصیل هنرستان کمال‌الملک با درجه ممتاز شاگردی نزد استاد محمدعلی زاویه است.

جمال‌پور در سال 1388 نشان عالی تجسمی فجر را دریافت کرد و داوری چهار دوره از دوسالانه‌های نگارگری را به عهده داشت. ‏

این هنرمند نمایشگاه‌های متعددی در داخل و خارج کشور برگزار کرده است و بیش از 28 سال است در زمینه انرژی هنر، فلسفه هنر، هنر و سیاست، هنر درمانی، هنر و تبلیغات و... تحقیق و پژوهش می‌کند. ‏

عباس جمال‌پور در رشته نگارگری به همراه استادانی از دیگر رشته‌های هنر کشور، به عنوان استاد جهانی سال 2011 انتخاب شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران