فتنه ۸۸ بزرگ‌ترین خیانت به نظام بود

فتنه 88 بزرگ‌ترین خیانت به نظام بود

خبرگزاری تسنیم: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فتنه ۸۸ بزرگ‌ترین خیانت به نظام مردم‌سالار ایران بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در همایش علمی "بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه سال 88" که در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، گفت: حماسه 9 دی روزی تاریخی بود که یأس و ناامیدی را به جبهه استکبار منتقل کرد و عوامل داخلی این جبهه را فراری داد و لیلة‌القدری برای سرنوشت شکوهمند یک انقلاب بزرگ ساخت.

وی گفت: هر کشوری که دارای تاریخی ژرف و عمیق است و از فراز و نشیب‌های سخت عبور کرده، هویت تاریخی خود را از درون همین رخدادهای سخت کسب کرده و ابزار قدرت فراوانی را برای خود به دست آورده و آنها را به عنوان استراتژی‌ که قابل تکرار است، می‌بیند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ملت ایران در گذرگاه تاریخی خود از دو گذرگاه تاریخ اسلام و تاریخ ایران عبور کرده است، ادامه داد: در مرحله‌ای این دو مفهوم به هم پیوند خوردند و فصل تعیین‌کننده مشخصی را پیش روی ملت جمهوری اسلامی ایران ساختند.

سردار سلامی با بیان اینکه حوادث صدر اسلام برای ما به عنوان یک ملت مسلمان همواره در پیش رو قرار دارد، گفت: این ملت بخشی از زندگی خود را در احساس و ایمان خود نسبت به مسائل جهان اسلام و تاریخ صدر اسلام قرار می‌دهد و از این آموزه‌ها و عبرت‌ها استفاده می‌کند.

وی گفت: تاریخ صدر اسلام آموزه‌ها و عبرت‌های سنگینی را برای ما به همراه دارد و ملت مسلمان ایران تنهایی امام خود را در تاریخ صدر اسلام احساس می‌کند و همه شیعیان از آن ماجرا و تنهایی امام دوم خود و حادثه عاشورا غم‌بارند و همه این احساس را دارند که ای کاش می‌بودیم و آن ضربه‌ای را که به امامان‌ ما زده می‌شد، پاسخ می‌دادیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در صحنه‌های سخت گذشته، عاشورا همچنان در مقابل ملت ما قرار دارد، افزود: عاشورا تاریخ را می‌سازد و راه‌های روشنی را فراروی مسلمانان قرار می‌دهد و در آن حادثه نیز وقتی به دقت نگاه می‌شود این ملت سرشار از غم می‌شوند و از آن به عنوان یک جریان زنده نام می‌برد.

سردار سلامی تاکید کرد: عاشورا برای ملت ایران عبرت، باور، آرزو و آرمان است و این حوادث و رخدادهای تاریخی را آرمان‌ساز می‌بیند و این را تاکید می‌کنند که نباید پیشوای مسلمانان در نبرد با مشرکین تنها بماند.

وی با بیان اینکه 9 دی در تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی ایران ثبت شد، گفت: وقتی به تاریخ ایران نگاه می‌کنید ردپای استراتژی‌ها، آرزوها و اندیشه‌های بیگانگانی که هرگز در مسیر مستقیم قرار نگرفته‌اند، می‌بینید و از آن جز درماندگی، اسارت، قحطی، اشغال، تحقیر و افسردگی چیز دیگری برای ملت ایران نمی‌بینیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه مداخلات انگلستان در فتنه 88 پدیده عجیب و غریبی است که در تاریخ باقی می‌ماند، گفت: از قرن 15 میلادی به این طرف انگلستان با مداخله خود در اقصی نقاط جهان دخالت داشت و همه قدرت‌های بزرگ و کوچک را درگیر کرده است. کشورهایی مانند پرتغال، فرانسه، اسپانیا، چین، روسیه، آمریکا و کشورهای اروپایی از مداخلات این کشور در امان نبودند و زمانی درباره امپراطوری این کشور گفته می‌شد که خورشید در آن غروب نخواهد کرد.

سردار سلامی افزود: یک‌پنجم مساحت زمین در اشغال انگلیسی‌ها بوده و این رژیم به یک چهارم جمعیت جهان حکومت کرده است. هیچ قبرستانی در کشورهای جهان وجود ندارد که از کشته‌های سیاست‌های انگلستان در آن دفن نشده باشند و کشورهایی مانند سنگاپور، هنگ‌کنگ، ژاپن، شبه‌ جزیره هند، افغانستان، ایران، عراق و همه کشورها از سیاست‌های آن در طول 500 سال گذشته سختی‌هایی را دیده‌اند.

وی تاکید کرد: سیاست‌های انگلستان در 500 سال گذشته جان میلیون‌ها انسان را به کام مرگ کشانده و تاریخ مداخلات آنها در جهان اسلام نیز وجود دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه رژیم‌صهیونیستی محصول سیاست‌های انگلستان است، ادامه داد: براساس این سیاست آنها، یهودیان از اقصی نقاط جهان برای کشتار مسلمانان در فلسطین فراخوانده شدند و زمینه اشغال این کشور را فراهم کردند.

سردار سلامی به دیگر رفتارهای انگلستان اشاره کرد و گفت: مداخله در سال 1956 در کانال سوئز، مداخله در مصر، قرارداد 1916 سایس پیکد، از معماری‌های ترسیم‌یافته انگلیس است و این کشور هنرمند در ترسیم مرزهای خونین به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تاریخ ایران، یادآور شد: تنها کشورهایی که ایران را اشغال کرده‌اند، دو کشور انگلستان و روسیه بودند. انگلستان عامل قرارداد ننگین گلستان بین ایران و روسیه بوده و عامل شکست ایران در جنگ اول با روسیه به شمار می‌رود. این کشور در این دوران ملت ایران را تحریم غذایی کرد و هزاران نفر بابت این سیاست جان باختند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: تحقیر، استعمار، عقب‌ماندگی، تعیین سقف، تعیین نقش، ایجاد نظم براساس مطلوبیات سیاسی آنها، فراورده دیدگاه استعمار این دولت است.

سردار سلامی افزود: امروز به فضل الهی دندان‌های این شیر پیر تاج‌گذاری شده شکسته و دیگر از آن امپراطوری روشن و آن خورشید امپراطوری خبری نیست، اما تفکر استعمارگرایانه فضای اصلی اندیشه سیاسی و آرزوهای سیاسی دولت‌مردان انگلیسی را شکل داده است.

وی افزود: عادات تاریخی و مسائل تاریخی گویای این واقعیت است که هیچ کشوری را نمی‌توان به طور کامل از اندیشه‌های تاریخی آن جدا کرد، بنابراین استعمار انگلیس یک فرهنگ مسلط و پذیرفته شده در این کشور است که براساس آن کوچک شمردن دیگران، تحقیر دیگران، قائل نشدن به نقش دولت‌ها از مشخصات این دولت است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ویران کردن کشورهای مستقل از سیاست‌های این دولت بوده است، گفت: این کشور هر چند دیگر نفوذی در جهان به لحاظ ژئوپلتیکی و جغرافیایی ندارد، اما هنوز علاقمند به این است که در دنیای ذهن سیاسی خود بر اقصی نقاط عالم سیطره داشته باشد.

سردار سلامی افزود: فتنه 88 تقاطع استراتژی ناقص و ناکام‌مانده ائتلافی از شیاطین در دین بوده که  آموزه‌های خود را در تصرف مساحت ذهنی و سرزمین اعتقاد و اندیشه و باور ملت مسلمان می‌دید و فتنه‌گران داخلی که یا به دلیل جهالت غرق شدند در ظلمت جهل چیزی که عامل عقب‌مانده بودن مسلمانان است، در آن مسیر قرار گرفته است.

وی ظلمت جهل، ظلمت طمع و ظلمت ترد را 3 عنصری دانست که همواره باعث بدبختی کشورهای مسلمان است و ادامه داد: عمل بی‌موقع و فراهم‌ ساختن مسیر و هموار ساختن آن برای به جنگ انداختن سیاست‌های خارجی نیز در این فتنه وجود دارد و کسانی که فتنه‌گری انجام داده‌اند، تحریک دشمنان خارجی و اشتهای آنان را برای دستیابی به مسائل داخلی کشور را در این مسیر صورت دادند.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران افزود: وقتی به تاریخ ایران نگاه می‌کنیم ردپای استراتژی‌ها و اندیشه‌های بیگانگان را مشاهده می‌کنیم. مداخلات بیگانگان در خط تاریخ تحقیر، بردگی، اسارت، اشغال‌گری و درماندگی را به‌همراه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه فتنه 88 بزرگ‌ترین خیانت به نظام مردم‌سالاری ایران بود، اظهار داشت: 9 دی تراکم استراتژی‌های دفاع مقدس در یک برهه کوتاه از زمان بود.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: در عراق ارتشی مردمی متکی بر انقلاب اسلامی داریم که ده‌ها برابر بزرگ‌تر از حزب‌الله لبنان به لحاظ کمیت است. در سوریه یک ارتش مردمی متصل به انقلاب اسلامی با الگوی متکی بر بسیج داریم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: در یمن انصارالله را داریم که با منطق جمهوری اسلامی ایران حرکت می‌کند و در فلسطین گروه‌های فلسطینی هستند که با رژیم‌صهیونیستی مبارزه می‌کنند.

وی در ادامه گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران نه تنها در توسعه مفهوم و بسط اندیشه و تولید معرفت در حال تسخیر ذهنی جهان اسلام است، بلکه ظرفیت‌سازی فیزیکی داشته و جایی برای حضور زمینی برای بیگانگان نگذاشته است.

سردار سلامی با طرح این سوال که امروز اراده سیاسی و نظامی آمریکایی‌ها به عنوان بزرگ‌ترین قدرت نظامی، سیاسی و فرهنگی عالم کجای میدان جاری است؟گفت: امروز شما می‌بینید که تحولات میدانی و سیاسی در سوریه توسط چه کسانی اداره می‌شود،  آمریکایی‌ها با استراتژی‌های ناقص و ناتمامی روبرو هستند و این محصول مبارزه ملت ایران به عنوان قوه محرک انقلاب جهانی در دنیای اسلام است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: هنوز نظم جدید در منطقه به تعادل نرسیده و جمهوری اسلامی ایران بر روند تولید نظم جدید مسلط است که در این میدان از دشمنان پیشی گرفته‌ایم و ابتکار عمل در دست ماست.

وی تاکید کرد: انزوای جمهوری اسلامی ایران دیگر منسوخ شده است.

سردار سلامی با اشاره به صدمات فتنه در پیشرفت همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: فتنه 88 می‌رفت که نظام ما را با بحران جدی مواجه کند، اما ملت همیشه در صحنه با تکیه بر سه عنصر آگاهی و ایمان توام با احساس مانع این کار شدند و وقتی عاشورا مفهوم زنده گنجینه الهی در معرض تهدید قرار گرفت به صحنه آمدند و 9 دی را رقم زدند و حماسه 9 دی تراکم استراتژی دفاع مقدس 8 ساله در یک برهه کوتاه از زمان بود و یقینا این روز یوم‌الله است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: فتنه‌گران داخلی به دلیل جهالت و غرق شدن در ظلمت و عمل بی‌موقع، موجب به جریان افتادن جریان خارجی شدند.

وی در پایان گفت: شیاطین بزرگ هر چه سناریو داشتند از تحریم اقتصادی تا محاصره نظامی پیاده کردند، اما نتوانستند انسجام و وحدت ملت ایران را بر هم بزنند و دشمنان در حال تسلیم شدن در اراده سیاسی بودند و ما در حال نفوذ به منطقه تحت تسلط سیاسی آنان بودیم که واقعه غم‌انگیز فتنه 88 رخ داد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon