انتقال تجربیات میان ایران و الجزایر نقش مؤثری در مبارزه با تروریسم ایفا می‌کند

انتقال تجربیات میان ایران و الجزایر نقش مؤثری در مبارزه با تروریسم ایفا می‌کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: انتقال تجربیات دو کشور نقش مؤثری در مبارزه مؤثر با تروریسم و جلوگیری از گسترش آن ایفا می‌کند.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای سالامی در دیدار "سفیان میمونی" سفیر الجزایر در تهران با اشاره به اشتراکات دینی،‌ فرهنگی و انقلابی مردم الجزایر و جمهوری اسلامی ایران، گفت: با توجه به جایگاه ممتاز ایران در خاورمیانه و الجزایر در شمال آفریقا، وجود ظرفیت‌های مناسب برای ارتقاء مناسبات فیمابین و اشتراکات فراوان دو ملت زمینه‌های لازم برای توسعه روابط دوستانه دو کشور فراهم است که باید با رایزنی مستمر مقامات دو کشور از آنها در راستای منافع دو ملت بهره برد.

وی از تلاش‌های سفیر الجزایر در مدت مأموریتش در تهران برای پیشبرد مناسبات دو کشور قدردانی کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به آمادگی مجلس شورای اسلامی برای ارتقاء روابط پارلمانی دو کشور، افزود: روابط پارلمانی در سطوح مختلف می‌تواند ابزاری مناسب برای تسهیل و تقویت همکاری‌های دو کشور در سایر بخش‌ها، از جمله در حوزه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری باشد.

بروجردی در پایان یکی از مهمترین زمینه‌های همکاری‌های سیاسی دو کشور را مبارزه مشترک با تروریسم دانست و تصریح کرد: با توجه به تهدیدهای تروریسم در شمال آفریقا و منطقه خاورمیانه، انتقال تجربیات دو کشور می‌تواند نقش مؤثری در مبارزه مؤثر با تروریسم و جلوگیری از گسترش آن ایفا کند.

"سفیان میمونی" سفیر الجزایر در تهران نیز در این دیدار با اشاره به علاقه‌مندی کشورش به توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف، گفت: روابط کنونی دو کشور در حال حاضر متناسب با ظرفیت‌های موجود در دو کشور نیست و ارتقاء این مناسبات به سطح مورد انتظار نیازمند همکاری و همفکری مقامات دو کشور، شناسایی ظرفیت‌های موجود و استفاده بهینه از آنها است.

وی در پایان این دیدار با اشاره به خطر گروه‌های تروریستی برای امنیت، آرامش و صلح جهانی گفت: ایجاد و تقویت گروه‌های تروریستی توسط کشورهای غربی و همپیمانان آنها در راستای مخدوش نمودن چهره رئوف اسلام و ایجاد تفرقه میان مسلمانان می‌باشد که باید با هوشیاری کشورهای مسلمان از رسیدن آنها به اهدافشان جلوگیری به‌ عمل آورد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon