برگزاری برنامه‌های آموزشی برای مداحان و شاعران آئینی اردبیل

برگزاری برنامه‌های آموزشی برای مداحان و شاعران آئینی اردبیل

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مداحان و شعرا باید در قالب برنامه‌های آموزشی و غنابخشی به محتوای تولید آثار زمینه خوبی را برای تقویت و انسجام‌بخشی به شعر آئینی همراه با مولفه‌های شاخص در این زمینه به انجام برساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر امروز در جمع فعالان کانون‌های مداحی و شعرای اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل جزو استان‌های پیشرو در تدارک این امر خطیر بوده به گونه‌ای که با شکل‌گیری کانون مداحان و شعرا در سال‌های اخیر سعی شده تا علاوه بر بها دادن به تولید اشعار فاخر محتوای مداحی‌ها نیز از هرگونه تضاد و دوگانگی موضوعی و بیان آنها به دور باشد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های مستمر در قالب کانون مداحان و شعرا تصریح کرد: ما بر این باوریم که شعر آئینی و مراثی عاشورایی باید در کنار استواری کلام از لطافت خاص و انسجام در موضوع برخوردار باشد تا تاثیرگذاری آن به مراتب بیشتر و بهتر از دیگر موضوعات شکل بگیرد.

ستوده ویژگی‌های شعر آرا زبان نرم همراه با سادگی و روانی موضوع و طرح مسائل واقعی در زندگی اهل بیت و سلیس بودن کلام در سهم عمومی توصیف کرد و افزود: در میان حرکت‌ها و برنامه‌هایی که ما شاهد تولید و توزیع آن هستیم باید اصل موضوع تاریخی و دوری از خدشه و خدعه به آن مورد توجه قرار گیرد و اشعار اهل بیت عصمت و طهارت و مراثی عاشورایی باید از استواری و غنای کافی برخوردار باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد:‌ همه انتظار دارند که شعر آئینی و کلام تاثیرگذار در این زمینه در استان اردبیل از ابهت، فخر و شرف خاص برخوردار باشد چرا که امروز به دور از هرگونه اغراق و مبالغه باید واقعیت‌ها را انعکاس داده و نسبت به تبیین آن تلاش و جدیت کرد.

وی گفت:‌ سعی و تلاش ما بر این است تا بتوان با تقویت کانون مداحان و شعرا زمینه حرکت‌های خوب و موثر را فراهم کرد و انتظار ما این است که در دوره جدید فعالیت کانون مداحان و شعرا باید این مجموعه از یک استواری و تقویت نیروهای آموزشی و مجموعه‌های مدیریتی و انسجام‌بخشی به اهداف و برنامه‌ها برخوردار باشد تا زمینه حرکتی خوب و موثر فراهم آید.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon