تشریح جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور فرهادی و میرزاده

تشریح جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور فرهادی و میرزاده

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جلسه امروز کمیسیون از طرح مباحثی درباره ظرفیت پذیرش دانشجویان دکترا از سوی دانشگاه آزاد خبر داد.

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه تسنیم، با اشاره به جلس امروز این کمیسیون با حضور محمد فرهادی وزیر علوم و حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: بحث پذیرش دکترای دانشگاه آزاد در این جلسه مطرح شد و دغدغه‌های نمایندگان و گزارش‌ مرکز پژوهش مجلس درباره اینکه پذیرش دکتری با این شکل انطباقی با شرایط فعلی کشور ندارد مورد بحث قرار گرفت و توضیحاتی در یان زمینه از سوی رئیس دانشگاه آزاد و وزیر علوم ارائه شد. 

وی با اشاره به نظر میرزاده در این رابطه گفت: نظر میرزاده این بود که دانشگاه آزاد می‌خواهد در چارچوب قانون حرکت کند و استانداردهای مورد نیاز را در این زمینه مراعات کند. وزیر علوم نیز از تشکیل کمیته‌ای در این زمینه خبر داد که زیر نظر شورای گسترش وزارت علوم و برخی از افراد و نمایندگان دانشگاه آزاد این مسئله را پیگیری می‌کند. 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: دانشگاه آزاد موظف است تا اردیبهشت ماه سال آینده در رشته محل‌های مقطع دکترا مجوز شورای گسترش را داشته باشد والا پذیرش دانشجو برای سال آینده این دانشگاه در این مقطع بدون بدون مجوز شورای گسترش ممکن نیست.

جعفری افزود: دانشگاه ازاد در این زمینه نوعی حسن نیت نشان داده است و خیلی از رشته‌هایی که مجوز نداشته و یا ظرفیت نداشته است را حذف کرده است لذا نگاه دستگاه‌های نظارتی این است که به این دانشگاه مهلتی داده شود تا اصلاحات را صورت دهد و براساس استانداردها حرکت کند. 

وی با اشاره به اینکه بحث مربوط در این زمینه در جلسه طولانی شد و به همین دلیل مباحث دیگری مطرح نشد ادامه داد: حرف کمیسیون این است که کمیسیون آموزش با توسعه تحصیلات تکمیلی مخالف نیست اما باید این مقوله براساس قانون باشد و با مراعات شرایط کشور صورت گیرد. لذا این اقدام باید براساس معیارهای شورای گسترش صورت گیرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: یکی دیگر از اقدامات که در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات صورت گرفت این بود که در جلسه امروز کمیسیون به عنوان کمیسیون فرعی بحثی از سوی دوستان مبنی بر منتزع شدن بخش آموزش وزارت علوم از کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح شد که طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات رای نیاورد.

جعفری در پایان ضمن گرامیداشت حماسه 9 دی گفت: اعضای کمیسیون آمورش بر بزرگداشت این روز و توجه به دستاوردهای آن تاکید کردند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon