دانشگاه نهج‌البلاغه در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

دانشگاه نهج‌البلاغه در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیر بنیاد نهج البلاغه دفتر استان اردبیل گفت: دانشگاه علمی کاربردی نهج‌البلاغه به منظور آموزش علمی نهج‌البلاغه در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رحیم انوری صبح امروز در مراسم افتتاح چهارمین محفل عمومی انس با نهج‌البلاغه در مسجد تازه شهر اردبیل اظهار داشت: نهج‌البلاغه در عین حالی که از نظر علمی کتابی وزین است، مظلوم‌ترین کتاب در بین متون دینی است.

وی خطاب به خانواده ها افزود: نامه 31 نهج‌البلاغه عالی‌ترین مفاهیم تربیتی را دارا بوده و اگر ما بخواهیم فرزندانمان را مطابق الگوی اسلامی تربیت کنیم با مراجعه و مطالعه نامه 31 نهج‌البلاغه با روش‌های تربیت اسلامی فرزند بیشتر آشنا می‌شویم.

انوری با بیان اینکه نهج‌البلاغه‌شناسی درس شیعه‌شناسی به عالم تشیع می‌آموزد تصریح کرد: همه ما باید انسانی باشیم که حضرت علی(ع) از ما انتظار دارد و در این راستا خطبه همام نهج‌البلاغه ویژگی‌های انسان شایسته بودن را بیان می‌کند.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه دفتر استان اردبیل با اشاره به ایراد خطبه قاصعه توسط امام علی(ع) در موضوع مباحث شیطان شناسی و راه‌های نفوذ شیطان در اذهان بشر بیان کرد: خطبه قاصعه بلندترین خطبه نهج‌البلاغه در نکوهش ابلیس و برحذر داشتن مردم از پیروى او است.

وی واژه قاصعه را از ق ص ع به معناى فرو دادن آب و برطرف کردن عطش تبیین کرد و گفت: نهج‌البلاغه تفسیر عینی و عملی قرآن است و بشر در سایه‌سار معارف علوی با درک مفاهیم و آموزه های آن می‌تواند عطش خود را در رسیدن به سعادت برطرف کند.

انوری اظهار کرد: محافل عمومی انس با نهج‌البلاغه فرصت مغتنمی است که عموم مردم با معارف علوی آشنا شده و زمینه خارج شدن از مهجوریت را برای این نفیسه ارزشمند فراهم کنند.

مدیر بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل بیان کرد: بنیاد نهج‌البلاغه دفتر استان اردبیل در راستای غنی‌سازی علمی محافل انس با نهج‌البلاغه و نیز جذب مشتاقان علوم اسلامی به فراگیری آکادمیک نهج‌البلاغه، دانشگاه علمی کاربردی نهج‌البلاغه را در اردبیل راه‌اندازی می‌کند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon