طرح جامع سرمایه‌گذاری غار علیصدر در دست مطالعه است

طرح جامع سرمایه‌گذاری غار علیصدر در دست مطالعه است

خبرگزاری تسنیم: معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه طرح جامع سرمایه‌گذاری غار علیصدر در دست مطالعه است، گفت: طرح‌های کوچک سرمایه‌گذاری در غار علیصدر بی نتیجه است.

محمودرضا عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، درباره وضعیت آخر سرمایه‌گذاری در غار علیصدر اظهار داشت: هر اقدامی که انجام می‌دهیم باید با مطالعه باشد چراکه اعتقاد داریم غار علیصدر در ایران و دنیا منحصر به فرد بوده و باید بهترین کار در این سایت گردشگری انجام شود.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم اقدامی بین المللی در غار علیصدر صورت گیرد، گفت: باید سرمایه‎گذاری غار علیصدر در شان این پدیده گردشگری بوده تا گردشگران خارجی بیشتری را به خود جذب کند.

عراقی با تاکید بر انجام مطالعات طرح جامع سرمایه‎گذاری غار علیصدر عنوان کرد: اگر فعلا هم اقدامی نشود و مطالعات طولانی شود بهتر از این است کاری صورت گیرد که زیبنده غار علیصدر نباشد.

معاون استاندار همدان بیان کرد: در اواسط مطالعات قرار داشتیم که یکی از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذار گردشگری بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در غار علیصدر اعلام آمادگی کرد.

وی با بیان اینکه دنبال اجرای کار بزرگ در غار علیصدر هستیم، تصریح کرد: به این سرمایه‌گذار اعلام شده تا اگر طرح ویژه‌ای برای غار علیصدر در دست دارد، ارائه کند تا بتوانیم آن را نیز بررسی کنیم.

عراقی افرود: با این شرکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مذاکراتی صورت گرفت که در ابتدا اختلافاتی در زمینه واگذاری کامل غار علیصدر داشتیم ولی به شرکت اعلام شد که غار علیصدر در اختیار حاکمیت بوده نمی‎توان آن را واگذار کرد.

وی با بیان اینکه این شرکت به همکاری بدون واگذاری غار علیصدر راضی شد، گفت: قرار شد تا این شرکت سرمایه‌گذاری در زمین‎های اطراف غار علیصدر که متعلق به شرکت سیاحتی علیصدر است، سرمایه‌گذاری کند.

معاون استاندار همدان با بیان اینکه 200 هکتار از اراضی اطراف غار علیصدر برای واگذاری به شرکت سرمایه‎گذاری بخش خصوصی در حال قیمت‌گذاری است، گفت: 3 کارشناس دادگستری در حال قیمت‌گذاری این اراضی برای واگذاری هستند که کار دشواری است.

وی درباره اقدام مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر در زمینه جذب سرمایه‌گذار نیز گفت: زمانی که فضای استان آمیخته به جذب سرمایه‌گذار شده بود، سرمایه‌گذار محلی برای سرمایه‌گذاری در غار علیصدر پیش قدم شده بود.

عراقی بیان کرد: مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر نیز به حساب اینکه فرصت را از دست ندهد بخشی را برای سرمایه‌گذاری واگذار کرده بود، ولی به سرمایه‌گذار اعلام شده بود که مسئولیت سرمایه‌گذاری با اوست چراکه ممکن است هئیت مدیره با این مسئله موافقت نکند.

وی میزان سرمایه‌گذاری این سرمایه‌گذار محلی را 50 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: طرح‎های کوچک سرمایه‌گذاری در غار علیصدر نتیجه ندارد و باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار بزرگ در این بخش باشیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon