مقبره شمس تبریزی در خوی ثبت جهانی می‌شود

مقبره شمس تبریزی در خوی ثبت جهانی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با تکمیل مقدمات و انجام امورات اداری مقبره شمس تبریزی در خوی ثبت جهانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الله ایوبی امروز در همایش بزرگداشت محمدعلی موحد و رونمایی از طرح بارگاه شمس تبریزی که سالن ارشاد اسلامی خوی برگزارشد، اظهار کرد: خوی شهر علم و ادب و فقاهت و عرفان است.

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کار برای اشخاصی همچون شمس تبریزی و مولاناٰ کار دل و عشق است، امروز صدای عرفان اسلامی از شهر شمس تبریزی شهر خوی به جهانیان می‌رسد.

وی افزود: در راه ثبت و اعلام جهانی مقبره شمس تبریزی در خوی، اساتید و بزرگان فرهنگ و ادب ایران زمین مانند دکتر ریاحی دکتر موحد، دکتر حدادعادل و دیگران زحمات بسیاری متحمل شدند که باید قدر و مزلت هرکدام را همیشه حفظ کنیم.

ایوبی تصریح کرد: باید از تبریز به عنوان زادگاه شمس تبریزی تا خوی به عنوان بارگاه شمس تبریزی و تا قونیه ترکیه به عنوان مکان و محل دیدار شمس و مولانا، خط سیری به عنوان خط سوم ایجاد گردد تا میعادگاه عاشقان شمس و مولانا و عرفان قرار بگیرد.

رئیس بنیادبین المللی شمس و مولانا با اشاره به برگزاری مسابقه طراحی مقبره شمس افزود: بعد از طرح و فراخوان مسابقه بارگاه شمس، خیل عظیم عاشقان عرفان اسلامی به پا خاسته و طرح‌های زیادی به دبیرخانه رسید که پس از نهایی شدن دوطرح انتخاب شده و برای تائید به میراث فرهنگی کشور داده شد و امروز این طرح رونمایی شده و ساخت بارگاه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon