صنایع خودروسازی در خلخال راه‌اندازی می‌شود

صنایع خودروسازی در خلخال راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: قرار است بخشی از تولید قطعات خودروهای ایرانی در قالب مجموعه‌های تولید داخلی در خلخال راه‌اندازی شود که در این زمینه رایزنی‌های اولیه نیز با مدیران شرکت‌ها انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل٬ مجید خدابخش عصر امروز در همایش معرفی استعدادهای شهرستان خلخال اظهار داشت: ما در جنوب استان اردبیل استعدادهای خوب معدنی٬ صنعتی و گردشگری داریم که در کنار بضاعت و توان بالقوه کشاورزی می‌تواند توسعه یافتگی این منطقه را به خوبی رقم بزند.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته سعی بر این بوده تا با همراهی نمایندگان شهرهای مختلف به سراغ سرمایه‌گذاران واقعی رفته تا با دعوت از آنها به توسعه همه‌جانبه مناطق مختلف استان کمک شود٬ گفت: قرار است یک سرمایه‌گذار 7 هزار میلیارد ریالی در شهرستان خلخال زمینه راه‌اندازی کارخانه لاستیک‌سازی خودرو را فراهم کند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل آهنگ رشد و توسعه خلخال را در گذشته کند و بطئی دانست و افزود: باید آهنگ رشد و توسعه خلخال به عنوان قطب معدنی استان مورد حمایت قرار گیرد.

خدابخش تصریح کرد: با تمام توان برای جبران عقب‌ماندگی‌های خلخال و کاهش فاصله رشد اقتصادی شهرستان با سایر مناطق تلاش می‌کنیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: از همان ابتدای کار خود در استان در صدد خروج خلخال از بن‌بست اقتصادی بوده و راهکارهای مختلفی برای توسعه و رونق اقتصادی در این شهرستان پیش روی مسئولان اجرایی قرار داده شده است.

وی با تاکید ضرورت راه‌اندازی صنایع بزرگ و کوچک در خلخال اظهار کرد: از جمله راهکارهای برطرف کردن مشکل توسعه نیافتگی این شهرستان و معضلات مرتبط با بیکاری و رونق کسب و کار ایجاد این کونه صنایع است.

رئیس شورای اداری استان اردبیل گفت: با جلب نظر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به سرمایه گذاری در بخش صنایع خلخال گام‌هایی بلند برای توسعه اقتصادی و اجتماعی این شهرستان برداشته می‌شود.

خدابخش از راه‌اندازی کارخانه ریخته‌گری سایپا در خلخال خبر داد و افزود: با همراهی نماینده مردم خلخال در مجلس تصمیم بر این است تا این واحد صنعتی با همکاری یکی از مدیران خلخالی اجرایی وعملیاتی شود.

وی ضرورت جذب خلخالی‌های مقیم سایر شهرها را برای مشارکت در عمران و توسعه زادگاهشان بیان و تصریح کرد: ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های گردشگری٬ صنعت٬ معدن و خدمات به همراه نیروی انسانی ماهر در خلخال وجود دارد که در صورت بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها این شهرستان به قطب توسعه‌یافتگی صنعتی و گردشگری تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon