همایش ملی تخصصی علوم کشاورزی و محیط زیست در اردبیل برگزار می‌شود

همایش ملی تخصصی علوم کشاورزی و محیط زیست در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: با تلاش مرکز پژوهشی زمین کاو نخستین همایش ملی تخصصی علوم کشاورزی و محیط زیست و همکاری مراکز پژوهشی و تحقیقی در اردبیل برگزار می‌شود.

شهزاد جماعتی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: اولین همایش ملی تخصصی علوم کشاورزی و محیط زیست ایران فرصتی است تا دستاوردها و نگاه کارشناسی و تعاملات زیستی و بوم شناس عرصه تولیدات کشاورزی و توسعه پایدار که از ضروریات حیات بشری می باشد باشیم.

دبیر نخستین همایش ملی تخصصی علوم کشاورزی و محیط زیست تصریح کرد: امید است این رویداد علمی امکان تبادل آخرین دستاوردهای مرتبط و عجین شده با علوم محیط زیست را به منظور بررسی عمیق چالشهای پیش رو این عرصه را فراهم آورده و با بهره گیری از نتایج آن، برنامه ریزی لازم و کافی در جهت تکامل و توسعه صنعت و علم محیط زیست می‌باشد، انجام پذیرد.

وی محورهای همایش را  36 مورد اعم از کشاورزی و توسعه پایدار، نهاده های تولید و محصولات کشاورزی، نقش استفاده بهینه از کود، سم، بذر، آب، انرژی، خاک در کشاورزی پایدار و تولید محصول سالم، نقش آب های نامتعارف در کشاورزی پایدار و تولید محصول سالم، نقش مدیریت پسماندها در کشاورزی پایدار، تجمع زیستی آلاینده ها ی زیست محیطی در زنجیره غذایی، بهره برداری بهینه از منابع پایدارآب وخاک در راستای توسعه پایدار،بهینه سازی فرایند تولید محصولات کشاورزی بیان کرد.

جماعتی مدیریت تلفیقی آفات،بیماریهای گیاهی،علفهای هرز و توسعه پایدار، بیوتکنولوژی گیاهی و نقش آن در توسعه پایدار، ضایعات محصولات کشاورزی و توسعه پایدار، خشکسالی و تاثیرات آن بر توسعه پایدار، سیستم های شبیه سازی در کشاورزی و توسعه پایدار، بهره برداری بهینه از منابع آب و خاک و توسعه پایدار،بهینه سازی فرایند تولید محصولات کشاورزی و توسعه پایدار، مدیریت تلفیقی آفات، بیماریهای گیاهی ، علف های هرز و توسعه پایدار نیز از محورهای این کنگره برشمرد.

دبیر نخستین همایش ملی تخصصی علوم کشاورزی و محیط زیست تصریح کرد: علاقه مندان به شرکت در این همایش ملی می‌توانند با مراجعه به وبسایت همایش  دیگر محورها و اطلاعات مورد نیاز را کسب نمایند.

وی مهلت ارسال اصل مقالات را پانزدهم اسفند 1393، اعلام نتایج داوری مقالات را بیستم فروردین 1394، مهلت ثبت نام در همایش را بیست و پنجم فروردین 1394 و  برگزاری همایش را بیست و  چهارم اردیبهشت 1394 اعلام کرد.

جماعتی گفت: بدیهی است حیات جامعه بشری در قرن آینده در گرو اهتمام  به مقوله تحفظ محیط زیست بوده و شرکت و به چالش کشیده شدن نظرات و نتایج یافته‌های نوین در این مقوله‌ها نوید آینده‌ای درخشان برای تمامی جوامع بشری داشته و ما مشتاقانه منتظر دریافت یافته ها و نظرات تمامی پژوهشگران می‌باشیم.

انتهای پیام/

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon