توسعه پایدار، نیازمند فعالیت یکپارچه تمام اجزای جامعه است

توسعه پایدار، نیازمند فعالیت یکپارچه تمام اجزای جامعه است

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری، با بیان این مطلب که مشارکت زنان در توسعه به معنای اشتغال آنها در دولت نیست، گفت: دستیابی به توسعه پایدار کشور، نیازمند فعالیت یکپارچه تمام اجزای جامعه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، اطهره نژادی بعد از ظهر امروز در اختتامیه نشست ملی مشارکت‌های نهادمند اجتماعی، اظهار داشت: برای بررسی وضعیت توسعه کشورها، شاخصه‌هایی را باید در نظر گرفت که یکی از این شاخصه‌ها، شاخص توسعه انسانی است.

وی با اشاره به اینکه این شاخصه نابرابری و اختلاف در جنسیت را نشان نمی‌دهد، گفت: اصلا قرار نیست بگوییم که زنان در جامعه قرار است در برابر مردان بایستند و نگاه سهم‌خواهی دارند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری با بیان این مطلب که توسعه و همراهی زنان در توسعه به معنی اشتغال در دولت نیست، گفت: در توانمندی کشورها، ایران از لحاظ شاخصه توسعه انسانی در حد متوسط قرار دارد.

نژادی افزود: اگر قرار است کشور به توسعه پایدار و منسجم برسد، باید یکپارچه عمل کنیم، هر جزو این سیستم در تعامل با سایر اجزا در عین حق بهره‌مندی از مواهب توسعه، پاسخگو در برابر وظایف و مسئولیت‌ها است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری گفت: اینکه باید در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی فعالیت کنیم، برای این است که بتوانیم یک زندگی آرام داشته باشیم.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: این در حالی است که 19 میلیون زن در جامعه ما هر لحظه ممکن است سرپرست خانوار شوند.

وی تاکید کرد: ما یا باید صبر کنیم که آمار این 2 و نیم میلیون بالا برود و آن‌وقت برای آنها کاری کنیم یا اینکه از الان برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon