آغاز طرح سنددار کردن زمین‌های کشاورزی از سال ۹۴

آغاز طرح سنددار کردن زمین‌های کشاورزی از سال 94

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: طرح سنددار کردن زمین های کشاورزی از سال ۹۴ آغاز و در مدت هفت سال همه اراضی ملی سند دار می شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قباد افشار افزود: برآورد می شود 30 تا 35 درصد اراضی ملی سند مالکیت داشته باشند که تلاش می شود با رفع تداخل کاربری و صدور سند تا سال های  آینده ، 12 میلیون هکتار اراضی کشاورزی سند دار شوند .

افشار گفت: با انعقاد تفاهمنامه با منطقه آزاد قشم مقرر شد در مدت یک ماه در 150 هزار هکتار از زمین های ملی و دولتی قشم  طرح کاداستر اراضی اجرا بشود.این طرح با هدف توسعه کشاورزی ، تولید ، بهره برداری و استفاده بهینه از منابع آب و خاک اجرا می شود .

نقشه کاداستر نوعی نقشه برداری ثبتی است و ارزش حقوقی  دارد  و می توان  بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت:  با توسعه گشت های حفاظت از اراضی با همکاری جهاد کشاورزی و مناطق آزاد و جلوگیری از زمین خواری ها ، به دنبال جذب  سرمایه گذاری  با مالکیت دقیق و مطمئن در مناطق  آزاد و ویژه  هستیم.

افشار با اشاره به حفظ اراضی کشاورزی با همکاری 2 هزار نفر  از عوامل نظارتی در کشور افزود: امسال اراضی  130 شهر کشور با گشت های حفظ کاربری پوشش داده شد که با همکاری مجلس در سال آینده پوشش گشت های حفاظت از اراضی به 200 شهر می رسد.

وی با اشاره به افزایش 75 درصدی  بودجه سال 94 ، برای کاداس و حفظ  اراضی گفت: پیش بینی می شود در بودجه سال 94 بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار برای مدیریت بر زمین، حفظ کاربری و جلوگیری از خرد شدن و  نظارت بر واگذاری زمین اختصاص یابد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری ها به دنبال مطالعه هماهنگ با راه و شهرسازی و سازمان گردشگری هستیم که مراکز تفریحی و ویلاسازی در مکان هایی که ارزش کشاورزی ندارند یا فاقد منابع آب هستند، ایجاد شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه