تولید نفت روسیه به بالاترین رقم پس از فروپاشی شوروی رسید

تولید نفت روسیه به بالاترین رقم پس از فروپاشی شوروی رسید

خبرگزاری تسنیم: آمارهای وزارت انرژی روسیه نشان داد که میزان تولید نفت این کشور در سال ۲۰۱۴، با ۰.۷ درصد افزایش به بالاترین رقم بعد از فروپاشی اتحاد شوروی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آمارهای وزارت انرژی روسیه در روز جمعه نشان داد که میزان تولید نفت این کشور در سال 2014، با 0.7 درصد افزایش که ناشی از تولیدکنندگان کوچک غیردولتی بوده، به بالاترین رقم بعد از فروپاشی اتحاد شوروی یعنی به طور متوسط 10.58 میلیون بشکه در روز رسیده است.
تولید نفت و میعانات گازی روسیه در ماه دسامبر به 10.67 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رقم از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بود.
این آمارها همچنین نشان داد که تولید کنندگان کوچک که عمدتا متعلق به بخش خصوصی هستند، میزان تولید خود را 11 درصد افزایش داده و به اندکی بیش از یک میلیون بشکه در روز رسانده اند.
صادرات انحصاری نفت خام روسیه از طریق شرکت ترنسنفت به دلیل افزایش تقاضای داخلی و کاهش حجم فعالیت پالایشگاه ها 5 درصد کاهش یافته و به 195.5 میلیون تن رسیده است.
بر اساس این گزارش، در حالی که روسیه قصد دارد به مشتریان انرژی خود تنوع ببخشد، صادرات به چین به رقم بی سابقه 22.6 میلیون تن (452 هزار بشکه در روز) رسیده که 43 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
رشد تولید نفت روسیه در سال 2014، به دلیل کاهش قیمت نفت و تحریم های غرب علیه مسکو در قضیه اوکراین، نسبت به رشد 1.4 درصدی سال 2014، کاهش داشته است.
شرکت رزنفت روسیه، بزرگترین شرکت نفتی این کشور که بیش از عراق و ایران نفت تولید می کند، شاهد کاهش 0.7 درصدی تولید بوده است.
درآمدهای نفتی و گازی، حدود نیمی از بودجه دولت روسیه را تامین می کند.
اقتصاد این کشور پس از افت قیمت نفت در حال حرکت به سمت رکود است و بر اساس پیش بینی وزارت انرژی این کشور تولید نفت روسیه ممکن است در سال 2015 به 525 میلیون تن کاهش یابد.
آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده  که تولید نفت روسیه در سال 2014، یک درصد کاهش خواهد یافت.
انتهای پیام/ 139

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه