دانشگاه‌های آزاد خوزستان ظرفیت جذب ۶۰۰۰ دانشجوی خارجی را دارد

دانشگاه‌های آزاد خوزستان ظرفیت جذب 6000 دانشجوی خارجی را دارد

خبرگزاری تسنیم: معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان گفت: دانشگاه‌های خوزستان به دلیل همجواری با کشورهای مثل عراق از موقعیت مناسبی در جذب دانشجوی خارجی دارند.

علی بختیار‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: اقتصاد کشور بدلیل وجود تحریم‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبرو است و باید به همین دلیل به دنبال ارائه خدمات و جذب سرمایه باشیم.

وی افزود: خوزستان شاهد انباشت تخصص بوده و بخش عمده‌ای از جوانان دارای سطوح بالای تحصیلات تکمیلی هستند و این در صورتی است که در کشور عراق با فقر تخصص و دانش روبرو هستیم.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان بیان کرد: دانشگاه‌ها به دلیل شیب منفی ورود دانشجوی ایرانی ظرفیت‌های خالی در کلاس دارند و از سوی دیگر با جمعیت بالای متقاضیان تدریس در دانشگاه روبرو هستیم که جذب دانشجوی خارجی می‌تواند این مسائل را برطرف کند.

وی اعلام کرد: دانشگاه‌های خوزستان به دلیل همجواری با کشورهایی مثل عراق از موقعیت مناسبی در جذب دانشجوی خارجی برخوردار است.

بختیار‌پور گفت: دانشگاه‌های خوزستان می‌توانند از جنوب عراق دانشجو جذب کنند و برای حداقل 6 هزار نفر دانشجوی خارجی ظرفیت تحصیل وجود دارد.

وی ابراز داشت: دانشجوی خارجی سالانه حدود 9 هزار دلار درآمدزایی برای دانشگاه دارد که ورود این تعداد دانشجو علاوه بر ارزآوری، به سهم خود در چرخش چرخ‌های توسعه خوزستان و اقتصاد مردم می‌تواند موثر واقع شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon