شناسنامه فعالیت‌های مهدوی برای مدارس استان صادر می‌شود

شناسنامه فعالیت‌های مهدوی برای مدارس استان صادر می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدویت استان یزد با تاکید بر کسب شناخت کافی نسبت به امام زمان در بین جوانان، گفت: شناسنامه فعالیت‌های مهدوی برای مدارس استان صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمود رستگاری ظهر امروز در نشست هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان یزد که با در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد، اظهار داشت: امسال به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج)، برنامه‌های متنوعی در سطح استان یزد برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال، دومین سال برگزاری برنامه‌های ویژه ایام الله 9 دی است، از مدتی قبل هماهنگی‌های لازم برای اجرای 25 برنامه صورت گرفت و این برنامه‌ها با حضور پرشور مردم استان یزد انجام شد.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان یزد با اشاره به اینکه سال گذشته هم 12 برنامه در این ایام برگزار شده بود، گفت: ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان این برنامه‌ها را با همکاری استانداری یزد، آموزش و پرورش، صدا و سیما، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و نهادهای مردمی و اداری فعال در استان یزد برگزار کرد.

رستگاری با تاکید بر اهمیت کسب شناخت کافی نسبت به امام زمان توسط جوانان، گفت: از جمله برنامه‌های صورت گرفته در این زمینه، می‌توان به راه‌اندازی شبکه مهدویت در مدارس با حضور همه دانش آموزان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری صبحگاه انتظار در مدارس استان، برگزاری مراسم دعای ندبه و برگزاری نشست سرشاخه‌های شبکه مهدویت مدارس با حضور 600 نفر از دیگر برنامه‌هایی است که در استان یزد و به مناسبت 9 دی انجام شد.

دبیر ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان یزد با اشاره به ضرورت همکاری ادارات و نهادهای دولتی در بزرگداشت این ایام، گفت: به مناسبت 9 دی،  زیارت آل یاسین در بین نماز ظهر و عصر ادارات استان یزد و با همکاری استانداری یزد قرائت شد.

رستگاری برگزاری مانور سازمان تاکسیرانی، آزمون سراسری معارف مهدویت همزمان با سراسر کشور و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی را از دیگر فعالیت‌های انجام شده به مناسبت این روز دانست و گفت: یکی از شاخص‌ترین اقدام‌هایی که در این زمینه انجام شد، طراحی شناسنامه برای فعالیت‌های مهدوی مدارس بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه محصولات مهدوی و برپایی غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی در محل نماز جمعه شهرستان یزد، تصریح کرد: علاوه بر این، به مناسبت شهادت امام حسن عسگری(ع)، سه برنامه در کانون‌های مساجد، انجام شد، همچنین سه برنامه زنده تلویزیونی هم به مناسبت این ایام با حضور اساتید حوزه علمیه قم انجام گرفت.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon