بیش از ۱۹۰۰ اثر به جشنواره «پایتخت پنجره‌ها» ارسال شد

بیش از 1900 اثر به جشنواره «پایتخت پنجره‌ها» ارسال شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر واحد نمایش حوزه هنری خوزستان گفت: یک‌هزار و ۹۲۹ اثر به ششمین جشنواره «پایتخت پنجره‌ها» ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، نشست خبری سرپرست حوزه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در سالن جلسات این حوزه برگزار شد.

علیرضا چرخابی اظهار داشت: بخش‌های فیلم نامه و ترانه امسال به جشنواره «پایتخت پنجره‌ها» اضافه شده و به دلیل زمان بر بودن این کار، ششمین جشنواره «پایتخت پنجره‌ها» با تأخیر از امروز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال می‌خواهیم مشارکت حداکثری رسانه‌ها را جذب کنیم، گفت: تاکنون این جشنواره تنها در آبادان برگزار می‌شد اما امسال از چهار شهرستان اهواز، سوسنگرد، رامهرمز، آبادان و شوش‌تر که در بخش نمایش نامه خوانی آثاری دارند استفاده می‌کنیم.

سرپرست حوزه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: چندی پیش همایش شعر آئینی خاک و خورشید با استقبال هنرمندان سراسر کشور برگزار شد. البته هدف ما این است که این همایش‌ها را به صورت منطقه‌ای و کشوری برگزار کنیم.

تجلیل از 31 اثر برگزیده

در بخش دیگر این نشست محمد غدیر‌زاده، هماهنگ کننده و ناظر حوزه هنری خوزستان در جشنواره پایتخت پنجره‌ها بیان کرد: آثار این جشنواره در بخش‌های عکس، نمایش نامه، شعر، داستان، ترانه و فیلم نامه به دبیرخانه رسیده است.

وی افزود: موضوع این جشنواره دفاع مقدس و مقاومت است و یک هزار و 929 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است. این آثار در بخش هنرهای تجسمی 800 اثر، در بخش هنرهای تصویری 69 اثر، در بخش هنرهای نمایشی 30 اثر، در بخش ترانه 31 اثر، در بخش شعر 430 اثر، در بخش داستان 324 اثر و 245 اثر خارج از استان به این جشنواره رسیده است.

مدیر واحد نمایش حوزه هنری خوزستان گفت: این جشنواره از امروز با بخش نمایش نامه خوانی شروع می‌شود. نمایش نامه «1417» امروز در رامهرمز خوانده می‌شود نمایش نامه «جبر، جذر، عشق» در اهواز و نمایش نامه «آخرین مروارید» در سوسنگرد فردا خوانده می‌شوند

وی عنوان کرد: نمایش نامه «کافی شاپ جنگ» در شوش‌تر روز 15 دی امسال و نمایش نامه‌های «برلین و خواب در فنجان خالی» و «دل پاره پاره نرگس جان» در آبادان 16 دی ماه 93 خوانده می‌شوند.

غدیر‌زاده اظهار داشت: مراسم پایانی این جشنواره روز چهارشنبه 17 دی‌ماه 93 در سالن ثامن الائمه (ع) در آبادان برگزار می‌شود و 31 اثر برگزیده این جشنواره تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon