اردبیل سهم نیم درصدی از توسعه صنعت کشور دارد

اردبیل سهم نیم درصدی از توسعه صنعت کشور دارد

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل٬ نیر٬ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اردبیل از توسعه صنعتی در بخش‌های تاثیرگذار و عظیم واحدهای تولیدی و صنعتی تنها سهم نیم درصدی را دارد که به هیچ عنوان رضایتخبش نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل٬ مصطفی افضلی‌فرد عصر امروز در بازدید از دو واحد تولیدی نیمه‌تمام در شهرک صنعتی اردبیل اظهار داشت:‌ در حالی که متوسط تولید محصولات کشاورزی این استان 4 درصد میانگین و متوسط ملی است ما باید در بخش صنعت نیز بتوانیم جایگاهمان را ارتقا داده و از این وضعیت رکود و نابسامانی در این بخش خارج شویم.

وی با اشاره به بررسی لایحه ضدرکود در مجلس تصریح کرد: مجلس تلاش می‌کند تا در آستانه بررسی بودجه سال 94 این لایحه را به تصویب نهایی رسانده و امکان بهره‌گیری از این ظرفیت برای فعالان حوزه صنعت و معدن فراهم آید.

افضلی‌فرد با تشریح جزئیات لایحه ضدرکود بیان کرد: مجلس از دو طریق تلاش می‌کند تا سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی تزریق کند که نخستین مورد مربوط به فروش مازاد اموال بانک‌ها بوده و در کنار آن بانک‌های عامل موظف شدند تا با واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه خود و پرهیز از بنگاه‌داری منابع درامدی از این محل را به عنوان سرمایه در گردش به بخش صنعت تزریق کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل٬ نیر٬ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: ‌اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی استان که بیش از 50 درصد آنها در حال رکود و در وضعیت نیمه‌تعطیل هستند منتظر تزریق سرمایه در گردش و فعالیت کامل با ایجاد اشتغال مناسب هستند که انتار می‌رود نارسایی‌ها و مشکلات در این حوزه با دید مناسب مسئولان امر برطرف شود.

وی گفت: ‌اگر اجرای 35 طرح اقتصادی و صنعتی در استان در اولویت قرار گرفته  و دولت موظف به اجرای آنها با همراهی بخش خصوصی است ضرورت دارد یک دقت نظر و همراهی خوبی را برای رفع موانع و تقویت مولفه‌های اقتصادی بیش از هر زمان دیگر شاهد و ناظر باشیم.

افضلی‌فرد اظهار کرد:‌ در لایحه بودجه سال 94 نیز تصمیم گرفتیم تا بخش رونق صنعتی٬ معدنی و تقویت تجارت خارجی به عنوان اولویت‌ها در کنار بها دادن به بخش کشاورزی و گردشگری مورد توجه قرار دهیم که به طور قطع این حرکت زمینه‌ساز تقویت و توسعه بیش از گذشته و روزافزون می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon