اندیشه‌های افراطی سعی در تبلیغ و ایجاد ناسازگاری در بین ادیان دارند


اندیشه‌های افراطی سعی در تبلیغ و ایجاد ناسازگاری در بین ادیان دارند

خبرگزاری تسنیم: نماینده کلیمیان در مجلس شورای مجلس با بیان اینکه اندیشه‌های افراطی سعی در تبلیغ و ایجاد ناسازگاری بین ادیان دارند، گفت: گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی برارزش‌های انسانی و توحیدی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیامک مره صدق متولد شیراز در خانواده یهودی متدین است. وی به جهت ارائه توانایی‌ها و شایستگی در فعالیت‌هایش در سال 1385 به عنوان رئیس انجمن کلیمیان انتخاب و منصوب شده است.

همچنین در سال 1387 به عنوان نماینده کلیمیان ایران در دوره هشتم وارد مجلس شد و همزمان به عنوان عضو کمیسیون بهداشت مجلس، عضو گروه رابطه پارلمانی با اتحادیه اروپا و نیز نماینده مجلس شورای عالی بیمه کشور انتخاب شد.

وی همچنین در خرداد ماه 1391 در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی شرکت کرد و با کسب اکثریت آرا برای بار دوم به عنوان نماینده جامعه کلیمیان ایران انتخاب شد.

به مناسبت فرا‌رسیدن میلاد رسول اکرم (ص) مصاحبه‌ای با این نماینده اقلیت‌های مذهبی درباره وحدت بین ادیان ابراهیمی و لزوم تحکیم این وحدت داشتیم.

تسنیم: ارزیابی شما از وحدت بین ادیان در جمهوری اسلامی چیست؟

سیامک مره صدق: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و مطرح شدن تئوری حکومت دینی و مردم سالاری دینی توسط امام (ره) و ادامه دادن آن توسط مقام معظم رهبری در صحنه سیاست دنیا برای همه مردم آزاداندیش به ویژه موحدین دنیا فضای جدید سیاسی گشایش پیدا کرد.

در شرایطی که تئوری‌های انسان سازی مثل مارکسیست، کاپیتالیسم، لیبرال دموکراسی و سوسیال دموکراسی به بن بست رسیده بودند و ثابت شد این تئوری‌ها قدرت کافی برای رفع تمامی نیازهای مادی و معنوی بشری را ندارند نظریه جدید حکومت مردم سالاری دینی نور جدیدی را به صحنه سیاست دنیا تاباند و نگرش جدیدی در رابطه با این سیاست شکل گرفت.

به ویژه اینکه با شکست کمونیسم و بحران‌های متوالی که کاپیتالیزم با آن درگیر بود به همه دنیا ثابت شد که یک گفتمان جدیدی باید در فضای سیاست دنیا طنین افکن شود.

این گفتمان چون براساس فطرت، ارزش‌های انسانی و توحیدی، اعتقاد به معاد و نبوت و اعتقاد به اینکه خالق دنیا بهترین قانونگذار هم می‌تواند باشد بنا شد، بدیهی است که مورد قبول فطرت پاک همه انسان‌های خداجو قرار گرفت و شاهد رشد حرکت‌های دینی در تمام ادیان الهی در سرتاسر عالم بودیم.

تسنیم: حامیان جریانات افراطی و تکفیری چه کسانی هستند؟

سیامک مره صدق: رشد پدیده تکفیر و داعش و القاعده با حمایت امپریالیزم و دلارهای عوامل ان در منطقه ایجاد شده است تا باعث ایجاد ناامنی در منطقه شده و به مردم دنیا ناسازگاری بین ادیان را تبلیغ کند.

تمام ادیان توحیدی اشتراکات زیادی دارند که می‌توانند براساس آن گفتمان سیاسی عادلانه را هم در درون کشور‌ها و هم در روابط بین کشور‌ها شکل دهند. تشویق افراطی‌گری کمک به تقویت امپریالیزم و صهیونیزم برای مبارزه با ملت‌های آزادیخواه موحد دنیا است تا ما را مشغول درگیری و اختلافات جدیی کند و مانع وحدت شود.

تسنیم: راهکار مقابله با اندیشه‌هایی که تفرقه افکنی در بین ادیان را دنبال می‌کنند، چیست؟

سیامک مره صدق: در این شرایط بنا به فرموده‌ مقام معظم رهبری باید جلوی اختلافات فرقه گرایانه گرفته شود و نگذاریم که دشمن اصلی ما که در واقع‌‌ همان امپریالیسم و صهیونیسم هستند بتواند اختلافات درونی را جایگزین اصول اصلی و وحدت کند. وحدت نادیده گرفتن اختلافات نیست بلکه احترام و تکیه بر اصول مشترک دینی است.

همچنین در سطح روابط بین ادیان باید یاد بگیرند به ارزش‌های هم احترام بگذارند، این احترام به معنی نادیده گرفتن اختلافات نیست منتهی پیروان ادیان توحیدی اشتراکات زیادی دارند که با احترام به اختلافات هم می‌توانند چارچوبی برای مبارزه با استکبار تعریف کنند و این حرکت باید شکل بگیرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon