عملیات به موقع مانع ورود آلودگی گازوئیل به سدکرخه شد

عملیات به موقع مانع ورود آلودگی گازوئیل به سدکرخه شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل محیط زیست خوزستان با بیان اینکه قسمتی از رودخانه کرخه به دلیل نشت گازوئیل در رودخانه زال آلوده شده است، گفت: عملیات‌های مختلفی انجام شد و مانع از ورود گازوئیل به مخزن سد کرخه شدیم.

احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: بر اثر سهل انگاری راننده بلدوزر یکی از لوله‌های خط انتقال گازوئیل در حوزه لرستان دچار شکاف می‌شود.

وی افزود: بر اثر شکاف پیش آمده در این لوله که در حوزه جغرافیایی لرستان است گازوئیل نشت می‌کند و به دلیل فاصله 150 متری بین لوله با رودخانه این گازوئیل وارد آب می‌شود.

مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: چون عمده مسیر این رودخانه در خوزستان است و مسیر آن به سمت این استان مقداری گازوئیل وارد رودخانه کرخه شده است.

وی بیان کرد: البته عملیات‌های مختلفی انجام شد و مانع از ورود گازوئیل به مخزن سد کرخه شدیم.

لاهیجان‌زاده با بیان اینکه 50 کیلومتر از مسیر نشت لوله تا خوزستان به گازوئیل آلوده شده عنوان کرد: قرار دادی با یکی از شرکت‌های خط و لوله منعقد شده و مقرر شد ظرف 10 روز آینده کل آب‌های آلوده به گازوئیل را پاکسازی کند.

وی اظهار داشت: امروز به همراه مدیران کل بحران استان خوزستان، هلال احمر، فرماندار اندیمشک و آّب و برق با بالگرد و قایق بازدید کردیم و پمپ‌هایی برای جلوگیری از ورود آب‌های آلوده به مخزن سد نصب شده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon