وحدت مسلمانان همه توطئه‌های شیطانی دشمنان را خنثی می‌کند

وحدت مسلمانان همه توطئه‌های شیطانی دشمنان را خنثی می‌کند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ وحدت مسلمانان شیعه و سنی تمامی نقشه‌های پلید و توطئه‌های شیطانی دشمنان را خنثی می‌کند.

آیت‌الله سیدابراهیم سیدحاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت:‌ هفته وحدت بهترین فرصت است تا مسلمانان با اتحاد و همدلی نقشه‌های دشمنان را مبنی بر ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی نقش بر آب کنند و مهمترین نیاز کنونی کشور وحدت و همدلی است.

وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد اختلافات مذهبی و قومی در کشور گفت:‌ مسلمانان باید در این راستا هوشیاری لازم را داشته باشند و از هرگونه اختلاف خودداری کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:‌ هفته وحدت بهترین فرصت است تا از گذشته عبرت گرفته و با پیروی از فلسفه ناب قرآن و ائمه اطهار دنیا و آخرت خود را تضمین کنیم.

سیدحاتمی با بیان اینکه با وقوع انقلاب اسلامی حساسیت دشمنان برای ایجاد اختلاف و پراکندگی در میان مسلمانان بیشتر شد، افزود: امام خمینی(ره) با درک این موضوع که دو مذهب تشیع و تسنن که از پیروان زیادی در سراسر جهان برخوردار هستند، هر اندازه بتوانند دیدگاه‌های خود را به یکدیگر نزدیک کنند، تأثیر بسیار مهم و ارزشمندی در اعتلا و عزت و سربلندی مسلمان در جهانی کنونی داشته و توطئه‌های هر روزه آن‌ها را نقش بر آب می‌کنند، روزهای دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول را تحت عنوان هفته وحدت نام گذاری کردند.

وی با اشاره به آیات و روایات متعدد در قرآن کریم درباره وحدت افزود:‌ وحدت یک نیاز اساسی بین مسلمانان است تا هیچ کشوری حق تجاوز به مسلمانان را نداشته باشد و این وحدت باید همیشه استوار و پایدار بماند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: بین مسلمانان شیعه و سنی هیچ اختلافی وجود ندارد و مسلمانان شیعه و سنی در اصل دین، توحید و نبوت پیامبر اکرم با هم مشترک هستند.

جانباز انقلاب با بیان اینکه تاکید اسلام بر فروتنی و احترام به مسلمانان است و اجازه ندارند نسبت به هم بدرفتار باشند، گفت: امروزه افرادی به نام اسلام با اقدامات خود ارزش‌های جامعه اسلامی و رهنمودهای پیامبر را زیر سوال می‌برند.

وی با بیان اینکه زمانی که پیامبر مبعوث شد جامعه در جهالت به سر می برد، افزود: پیامبر همه جهالت ها و دشمنی‌ها را از بین برد و خوبی را به جامعه عرضه کرد اما هم اکنون عده‌ای جاهل زحماتی که پیامبر(ص) برای اسلام کشیدند را از بین می‌برند.

سیدحاتمی تصریح کرد: امروز جامعه کفر با اجیر کردن افراد نادان به ظاهر مسلمان در صدد ضربه زدن به اسلام برآمده است تا زمانی که یک پژوهشگر غیر مسلمان در مورد اسلام تحقیق می‌کند وقتی این خشونت ها را ببیند از اسلام دور شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تمام گروه‌های تکفیری بر علیه اسلام فعالیت می‌کنند، افزود: داعش در مسیر افراط و تفریط گام برمی‌دارد و آشکار است جایگاهی در اسلام ندارند.

وی با بیان اینکه اسلام هیچ گاه آغازگر جنگ و خونریزی نبوده و فقط دفاع کرده است,گفت: اگر اسلام را شجره طیبه فرض کنیم به یقین این شاخه‌ها و مذاهب انتهای راهشان به اسلام می‌رسد.

وی هفته وحدت را یکی از مهم‌ترین راه‌های ایجاد وحدت میان جامعه مسلمانان دانست و گفت:‌ نامگذاری هفته وحدت در ایام تولد رسول گرامی اسلام که ابتدای آن به نقل پیروان سنی و پایان آن به عقیده شیعیان است بهترین زمان برای طرح مقوله اتحاد بین مسلمانان است.

وی افزود:‌ خدایی که مسلمانان پرستش می‌کنند، کتاب آسمانی آنها و نبوت پیامبر مکرم اسلام واحد بوده که این امر سبب می‌شود در هنگام بروز اختلافات جزئی با مراجعه به قرآن کریم و بهره‌گیری از مفاهیم آن اختلافات خود را حل کرده و اتحاد خود را حفظ کنند.

سیدحاتمی تصریح کرد: هفته وحدت و برپایی آب در بین مسلمانان عامل وحدت و یکپارچگی بیشتر مسلمانان بوده و با پاسداشت این هفته می‌توان موارد انفاق و توطئه دشمن را خنثی و نقش بر آب کرد و با این امر زمینه وحدت و انسجام بیشتر خود را فراهم کنیم.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های مختلف گفت: ‌با رهنمودها و درایت‌های مقام معظم رهبری و مسئولان خدمتگذار کشور این پیشرفت‌ها در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هسته‌ای روز به روز افزایش می‌یابد.

سیدحاتمی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در جهان اسلام عامل اصلی وحدت شیعه و سنی هستند, بیان کرد: ‌قدرت و اقتدار کنونی کشورمان مدیون خون شهدا و درایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده و باید مسلمانان شیعه و سنی در حفظ دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام از جمله آمریکا و اسرائیل از وحدت و همدلی مسلمانان در سراسر دنیا ترس شدیدی دارند، افزود: ‌باید مسلمانان همیشه انسجام و وحدت کاملی داشته باشند تا قدرت مسلمانان در دنیا برای همگان آشکار شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ‌کشور آمریکا، اسرائیل و منافقان خارجی و داخلی تمام برنامه‌های خود را برای ایجاد اختلافات قومی مذهبی در بین مسلمانان به کار گرفته‌اند که باید در این راستا مسلمانان شیعه و سنی در سراسر دنیا هوشیاری لازم را داشته باشند.

سیدحاتمی با اشاره به پیروزی‌های متوالی در بین کشورهای منطقه و مسلمان‌نشین گفت:‌ این کشورها با الگو و الهام‌گیری از ایران به این پیروزی‌های عظیم در مقابل دشمنان اسلام و استکبار جهانی رسیدند.

استاد حوزه, دین اسلام را یک دین کامل دانست و بیان کرد:‌ روز به روز فرهنگ دین اسلام در کشورهای دنیا بیش از گذشته ترویج و گسترش می‌یابد و کشور ایران الهام‌بخش ترویج فرهنگ دین اسلام در کشورهای خاورمیانه است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon