توسعه پایدار شهری با رویکرد فرهنگی در بودجه اهواز دیده شود

توسعه پایدار شهری با رویکرد فرهنگی در بودجه اهواز دیده شود

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای شهر اهواز گفت: یکی از عواملی که سبب پیشرفت کلانشهرهای کشور شده توسعه فرهنگی به همراه توسعه کارهای خدماتی و عمرانی است.

آذر زمانپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: یکی از عواملی که سبب پیشرفت کلانشهرهای کشور شده توسعه فرهنگی به همراه توسعه کارهای خدماتی و عمرانی است.

وی افزود: اگر بتوانیم در موضوعات مانند شهرسازی، معمار، حمل و نقل و خدماتی فرهنگ سازی کنیم خیلی از هزینه‌های شهرداری کم می‌شود و می‌توانیم شاهد نمایی خوب از شهر شویم.

عضو شورای شهر اهواز گفت: اگر در بحث‌های مختلف مانند مبلمان شهری فرهنگ سازی نکنیم نمی‌توانیم شاهد توسعه پایدار شهر باشیم. چرا که توسعه پایدار مستلزم کار فرهنگی است.

وی بیان کرد: در بحث تفکیک پسماند اگر بتوانیم با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها فرهنگ تفکیک زباله از مبداء را در شهر نهادینه کنیم خیلی از بار مالی شهرداری کاسته می‌شود. در بحث حمل و نقل می‌تواین از ظرفیت اتوبوس‌های شرکت واحد و تاکسی‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در بین مردم استفاده کنیم.

زمانپور با بیان اینکه نتیجه بخشی در این کار مستلزم یک مدیریت فرهنگی است، عنوان کرد: باید همه نهادهای متولی فرهنگ در این کار‌ها ورود پیدا کنند و از موازی کاری در این مسائل پرهیز کنیم.

وی اظهار داشت: فرهنگ ایرانی اسلامی خیلی غنی است و شهرداری باید با استفاده از این ظرفیت‌ها یک برنامه جامع را تدوین کند. هرچند کارهای فرهنگی کم زمانبر و هزینه بر هستند اما قطعاً در نتیجه ثمرات زیادی دارند و در واقع سرمایه گذاری هستند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon