وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی برنج برنامه‌ریزی کند

وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی برنج برنامه‌ریزی کند

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به نیاز سالانه کشور به واردات ۴۰۰هزار تن برنج، گفت: با برنامه‌ریزی راهبردی در حوزه برنج می‌توان به راحتی به خودکفایی برنج رسید

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه دولت باید از واردات بی‌رویه برنج به کشور جلوگیری کند، اظهار داشت: سالانه دو میلیون و 400هزار تن برنج در کشور تولید می‌شود.

وی با اشاره به نیاز سالانه کشور به واردات 400هزار تن برنج افزود: با برنامه‌ریزی راهبردی در حوزه برنج می‌توان به راحتی به خودکفایی برنج رسید و وزارت جهاد کشاورزی برای خودکفایی برنج برنامه‌ریزی کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه برنج‌های وارداتی دارای کیفیت بسیار پایینی هستند، گفت: دولت بجاب واردات برنج برای خودکفایی این محصول برنامه‌ریزی کند.

لاهوتی با اشاره به معضل بیکاری در گیلان، تصریح کرد: برنج و چای دو محصول راهبردی حوزه کشاورزی گیلان است که تلاش برای خودکفایی این دو محصول مشکل بیکاری جوانان گیلانی و استان‌های شمالی را رفع می‌کند.

وی با تصریح بر اینکه دولت باید برنامه‌ریزی مناسبی برای مکانیزاسیون کشاورزی انجام دهد، خاطرنشان کرد: کاهش هزینه‌های تولید رابطه مستقیمی با ارتقای معیشت کشاورزان دارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه از تبلیغات برنج‌های خارجی باید جلوگیری شود،  اظهار داشت: مدیریت مصرف منابع آب کشاورزی گیلان نیز از مسائلی است که باید بیش از پیش به آن بپردازیم.

لاهوتی با اشاره به ضرورت تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در کشور، افزود: اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توان داخلی راه مقابله با تحریم اقتصادی دشمن است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon