منطقه آزاد انزلی، موتور محرکه اقتصاد گیلان است


منطقه آزاد انزلی، موتور محرکه اقتصاد گیلان است

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد بندر انزلی گفت: پویایی منطقه آزاد تجاری- صنعتی انزلی، سبب شکوفایی و توسعه اقتصادی همه شهرهای استان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سعید رحیمی امروز در نشست مشترک با مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان با بیان اینکه قوانین این منطقه باید با در نظر داشتن سند چشم انداز توسعه استان  و طرح های جامع و راهبردی منطقه عملیاتی شود اظهار کرد:اجرای قوانین باهمکاری مسئولین نهادهای مختلف و استفاده از ظرفیت های مدیریتی استان برای پیشرفت منطقه از اولویت های کاری ما است، چرا که بافعال سازی ظرفیت های قانونی، این منطقه به کانون توسعه اقتصادی گیلان تبدیل می شود و در این میان اداره کل ثبت اسناد و املاک گیلان می تواند در تثبیت حاکمیت سازمان در محدوده مصوب هیات دولت نقش موثری ایفا نماید.

وی با بیان اینکه این منطقه موتور محرکه اقتصاد گیلان است، افزود: پویایی این منطقه  سبب  شکوفایی و توسعه اقتصادی شهرهای استان خواهد شد.

سعید رحیمی با تاکید بر اینکه تثبیت مالکیت براراضی متعلق به سازمان در محدوده 3200 هکتاری مهمترین اولویت ما برای تأمین زیرساخت لازم به منظور جذب سرمایه گذار است، یادآور شد: توافقات نهایی برای حل مشکل حدود 70 هکتار از اراضی محدوده با همکاری بنیاد شهید انجام شده است.

سیدجعفر مفیدی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک گیلان نیز با بیان اینکه این منطقه می تواند مرکز جذب سرمایه گذار و افزایش میزان اشتغال زایی مولد استان باشد افزود: مناطق آزاد نقش بی بدیلی در دست یابی به اهداف توسعه ای کشور دارد و قوانین مترقی حاکم برآنها بسترهای لازم را برای نیل به نقشی که مناطق آزاد موفق جهان در عرصه اقتصادی و بین المللی ایفا کرده اند فراهم نموده است.

وی افزود: با عنایت به جایگاه منطقه آزاد انزلی به عنوان یک نهاد دولتی که از قوانین مخصوص به خود پیروی می کند برای هرگونه همکاری برای توسعه و پیشرفت منطقه آمادگی کامل خود را اعلام می کنیم.

مفیدی خاطرنشان کرد: هم اکنون امکان ثبت و معامله با استفاده از شیوه های جدید الکترونیکی در این اداره کل وجود داشته و توسعه زیرساختهای خدمات دولت الکترونیک از مهمترین اولویت های ما می باشد.

معاون اداره کل و رئیس ثبت شهرستان بندرانزلی و معاونین، مشاورین منطقه آزاد نیز دراین نشست حضور داشتند.

انتهای پیام/ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon