پیکر شهید گمنام هندیجانی پس از ۲۲ سال شناسایی شد

پیکر شهید گمنام هندیجانی پس از 22 سال شناسایی شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بندر هندیجان گفت: پیکر پاسدار شهید طالب حیدری پس از ۲۲ سال گمنامی، باهمکاری گروه تفحص نیروی دریایی منطقه سوم سپاه امام حسین(ع) شناسایی شد.

حمید جعفریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم دربندرهندیجان اظهار داشت: شهید طالب حیدری متولد 1343 در روستای ناصرآباد هندیجان است که در تاریخ 1371/7/24 در حین انجام مأموریت در آب‌های شمالی خلیج فارس به شهادت می‌رسد.

وی افزود: پیکر این شهید بزرگوار که از اعضای منطقه سوم نیروی دریایی سپاه پس از شهادت در آب‌های خلیج فارس شناور می‌ماند و به ساحل روستای امام‌زاده عبدالله می‌رسد و بدون هویت و در گمنامی کامل توسط اهالی در قبرستان این روستا دفن می‌شود.

رئیس بنیاد شهید بندر هندیجان با اشاره به نحوه مشخص شدن هویت این شهید بیان کرد: شهید طالب حیدری در عالم رؤیا به خانواده‌اش و چند نفر از اهالی روستای امام‌زاده عبدالله هندیجان می‌آید و نام و نشانی خود و محل دفنش را اطلاع می‌دهد.

وی بیان کرد: پس از اطلاع نیروی دریایی منطقه سوم از این موضوع، یک گروه ویژه تفحص پس از سیر مراحل تشریفات قانونی هویت شهید حیدری را تشخیص می‌دهند و پیکر وی شناسایی می‌شود.

جعفریان با اشاره به شور و حال مردم منطقه از مشخص شدن هویت این پاسدار شهید هندیجانی افزود: برای وداع با این شهید مراسم وداعی در مسجد جامع هندیجان در حضور امام جمعه، مسئولان محلی و مردم شهرستان برگزار شد.

وی افزود: پیکر شهید حیدریان از مسجد جامع هندیجان تا مزار شهدای گمنام این شهرستان تشییع و برای خاک‌سپاری در مزار شهدا به شهرستان ماهشهر انتقال داده شد.

انتهای پیام/ی*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon