گفتمان «وحدت» راهبرد اصلی عزت جوامع اسلامی است

گفتمان «وحدت» راهبرد اصلی عزت جوامع اسلامی است

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر وحدت بین مسلمانان وجود نداشته باشد منافع مسلمانان به خطر می‌افتد، گفت: گفتمان «وحدت» راهبرد اصلی عزت جوامع اسلامی است.

آیت‌الله حسن عالمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار داشت: وحدت در بین جامعه مسلمان از گذشته‌های دور وجود داشته اما با توجه به وضعیت جامعه مسلمانان ضروری است.

وی با اشاره به این مطلب که اگر پدیده وحدت دربین عموم مردم شکل گیرد اتفاق مبارکی رخ می‌دهد، گفت: وحدت سیاسیون در کشورهای اسلامی لازم است و برای کسب این وحدت سیاسیون کشورهای اسلامی براساس آیات  قرآن کریم عمل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این مطلب که سران کشورهای اسلامی محور فکری خود را آیات قران به عنوان محور ناطق وحدت قرار دهند، تصریح کرد: کشورهای اسلامی با یکدیگر در تعامل باشند و معروف‌های یکدیگر را رعایت کنند.

عالمی تاکید کرد: وحدت حاکم در بین کشورهای اسلامی سبب می‌شود تا کشورهای استکباری نتوانند به جامعه مسلمانان آسیبی وارد کنند.

وی با بیان اینکه اگر وحدت بین مسلمانان وجود نداشته باشد منافع مسلمانان به خطر می افتد، افزود: امروز وجود گروه‌های تکفیری  که به سراغ کشورهای عراق و سوریه رفته اند به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در سایر کشورهای مسلمانان و چشم طمع به کشورهای اسلامی دارند.

آیت الله عالمی تصریح کرد: در شکل گیری این گروه‌ها، دست‌های شوم صهیونیست نهفته است چرا که صهیونیست به دنبال تحت سلطه قرار دادن کشورهای اسلامی در نقاط مختلف جغرافیا از جمله شبه قاره هند، خاورمیانه، آسیای شرقی و اروپا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه صهیونیست نسبت به همه مناطق جغرافیا طمع دارد، خاطر نشان کرد: مسلمانان برای حفظ حرمت، هویت و اقتدار اسلامی خود باید با وحدت و انسجام در برابر دشمنان اسلام بایستند.

وی با بیان اینکه قرآن مجید کتابی است که شیعه و سنی آن را قبول دارند، بیان کرد: تنها راه حفظ  کشورهای مسلمان از خطر بزرگی به نام صهیونیست تمسک به آیات قرآن کریم از سوی جوامع بشری مسلمانان است.

عالمی با بیان اینکه اگر جوامع اسلامی به دنبال عزت هستند باید نسبت به حفظ وحدت اهتمام بورزند، تصریح کرد: محور وحدت در میان مسلمانان وجود رسول اکرم(ص) است و اساس تعالیم رسول خدا(ص) بر مبنی وحدت است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon