قدیانی: جامعه به حضور جدیِ وارثان دفاع مقدس در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی نیاز دارد

قدیانی: جامعه به حضور جدیِ وارثان دفاع مقدس در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی نیاز دارد

خبرگزاری تسنیم: مسئول کانون فرزندان شهدا و ایثارگران گفت: میزان هجمه فرهنگی علیه جمهوری اسلامی بالاست و ما امروز نیازمند این هستیم که وارثان دفاع مقدس در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی حضور جدی پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همایش فرماندهان و مسئولین ادوار لشکر 10 سیدالشهدا علیه السلام امروز سه شنبه 16 دی باحضور سردار علی فضلی جانشن بسیج مستضعفین، سردار گلعلی بابایی مسئول معاونت ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و جمعی از فرماندهان و رزمندگان لشکر برگزار شد.

حسین قدیانی، مسئول کانون فرزندان شهدا و ایثارگران در ابتدای سخنانش به مقدمه‌ای از شیوه رهبری امام راحل اشاره کرد و گفت: علمای سیاست و تئوریسین‌ها استدلال می‌کنند که امام خمینی(ره) دو شاخصه داشت که ایشان را از دیگر رهبران سیاسی دنیا متمایز می‌کرد. یکی شیوه نظری و یکی شیوه عملی ایشان یا همان شیوه تئوریک و اجرایی بود.

وی ادامه داد: آنچه که در این میان تئوریک به شمار می‌آمد اصل ولایت مطلقه فقیه بود. و آنچه که درحوزه اجرایی امام راحل مورد توجه قرار می‌گرفت؛ بسیج بود. آنچه که انقلاب را بیمه و آن را به دنیا صادر کرد تشکیل بسیج است. این دو شاخصه رهبری امام خمینی(ره) همیشه توسط سیاسیون مطرح می‌شود که در کنار مبارزه رزمندگان عامل پیروزی ملت ما در هشت سال جنگ تحمیلی بود.

قدیانی در ادامه سخنانش اظهار داشت: با رهبری امام راحل و خون این همه شهید حیف است اگر وقایع جنگ با تحریف رو به رو شود. این تاریخ باید نوشته شود تا بتوان با سند و به درستی فرهنگدفاع مقدس را به جامعه منتقل ساخت.

مسئول کانون فرزندان شهدا و ایثارگران تصریح کرد: از مجموع شهیدان بیش از 10درصد شهدا، دانش آموز و دانشجو بودند یعنی چیزی حدود چهل هزار شهید. بخش عمده فرهنگی که قرار است بیاید مملکت و نظام ما را بیمه کند، این دانش‌آموزان و دانشجویان عهده‌دار بودند. برای انتقال فرهنگ در وضعیت فعلی هم باید از دانشجویان و دانش آموزان امروز استفاده کنیم. چه کسی ذی‌صلاح تر از فرزندان خود شهیدان بزرگوار؟

قدیانی در راستای بازگویی اهداف کانون فرزندان شاهد و ایثارگر اظهار داشت: یکی از اهداف کانون فرزندان شاهد و ایثارگر آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت است؛ همانطور که می‌دانیم میزان هجمه فرهنگی علیه جمهوری اسلامی بالاست. جوانی که امروز دارد زندگی می‌کند از جوان دوران دفاع مقدس دینی‌تر است اما به اشتباه به خاطر انحرافات حقیقت جور دیگری روایت می‌شود.

وی ادامه داد: ارتقای سطح بصیرتی و علمی فرزندان شاهد و ایثارگر، حفظ انسجام و ارتباط میان فرزندان شاهد و ایثارگر، ایجاد بستر جهت تعامل رزمندگان و فرزندان شاهد و ایجاد انسجام هدفمند جهت حضور جدی درعرصه‌های مختلف جامعه از دیگر اهداف کانون فرزندان شاهد و ایثارگر است. ما نیازمند این هستیم که وارثان دفاع مقدس در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی باید حضور جدی پیدا کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران