تقدیر حکیم از «مشاوره‌های نظامی» ایران تا تأکید مراجع تقلید بر «وحدت» در عراق


تقدیر حکیم از «مشاوره‌های نظامی» ایران تا تأکید مراجع تقلید بر «وحدت» در عراق

خبرگزاری تسنیم: مراجع عظام تقلید در دیدار با سید عمار حکیم بر لزوم حفظ «اتحاد» مردم عراق تأکید کردند و آن را تنها راه مقابله با جریان‌های تکفیری دانستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق امروز با سفر به قم با مراجع و علمای حوزه علمیه دیدار و پیرامون مسائل مختلف عراق و حوزه‌های علمیه این کشور گفت‌و‌گو کرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در این سفر با آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی، وحید‌خراسانی، نوری‌همدانی، صافی‌گلپایگانی، هاشمی شاهرودی، سعیدی، موسوی اردبیلی، امینی، حائری‌ و علوی بروجردی دیدار کرد. 

سید عمار حکیم که برای سفری یک روزه به قم وارد شده است، صبح امروز در حرم حضرت معصومه(س) حاضر شد و پس از دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم کریمه اهل بیت(س)، به زیارت مضجع شریف این بانوی مطهر رفت.

عمار حکیم: تبلیغ دین در عراق به شکل نظام‌مند درآمده است

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با آیت‌الله سعیدی به تشکیل موسسه دارالتبلیغ اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: تبلیغ دین در عراق به شکل نظام مند درآمده است و بیش از 5 هزار مبلغ مرد و 2 هزار مبلغه تربیت شده اند.

عمار حکیم افزود: فعالیت‌های موسسه دارالتبلیغ اسلامی هم اکنون با عنوان موسسه شهید محراب ادامه دارد و در استان های مختلف عراق، دفتر این موسسه تشکیل شده است.

آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدس حرم کریمه اهل بیت(س) نیز در این دیدار بر لزوم وحدت بین شیعه و سنی تاکید کرد و این دیدار را در هفته وحدت، نشان گر وحدت دو ملت ایران و عراق دانست.

آیت الله وحید خراسانی: امیدواریم مسئله حرمین شریف عسکرئین حل شود

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، سپس با آیت‌الله وحید خراسانی دیدار کرد و در این دیدار با اشاره به اوضاع عراق و مبارزه با داعش و تکفیری‌ها اظهار داشت: نیروهای عراق با توجه به فتوای آیت‌الله سیستانی پیشرفت‌های خوبی داشت.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق همچنین در ادامه این دیدار در خصوص حوزه علمیه نجف توضیح داد و گزارشی نیز از راهپیمایی اربعین ارائه کرد.

آیت‌الله وحید خراسانی نیز در این دیدار از آیت‌الله محسن حکیم یاد کرد و اظهار داشت: امیدواریم مسئله حرمین شریف عسکریین حل شود.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: امیدواریم مشکلات عراق زود‌تر حل شود و دولت بتواند راحت کار خود را انجام دهد و در عراق آرامش حاکم شود.

عمار حکیم: 1+5 نماینده همه قدرت‌های استکباری جهان است

سیدعمار حکیم در ادامه با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار کرد. وی در این دیدار با بیان "ما دربان زوار امام حسین (ع) هستیم" اظهار داشت: مردم عراق در پذیرایی از زوار حسین شهرت پیدا کرده‌اند. امروز شیعه در اوج قدرت خود قرار داشته و همه ترفندها و مکرهای جهانی علیه اصل انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه به گروه 1+5 اشاره کرد و افزود: 1+5 در واقع نماینده همه قدرت‌های استکباری جهان است.

آیت‌الله مکارم شیرازی: مرجعیت سد محکمی در برابر داعش و غربی‌ها است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی نیز در این دیدار، اظهار داشت: لطف خداوند شامل حال شیعیان و اسلام در این حوادث شده و سبب شده که دشمنان با دست خود بر عظمت شیعه و اسلام افزوده و مایه تقویت شیعه در جهان شوند.

وی با اشاره به نقش مرجعیت در مقابله با داعش و تکفیری‌ها خاطرنشان کرد: مرجعیت شیعه سد محکمی در برابر غربی‌ها و تروریست‌های تکفیری است و این مرجعیت است که توانسته جوانان عراقی را در برابر استکبار جهانی بسیج کرده و سبب شود که گروهک تروریستی نتوانند کار خاصی در منطقه انجام بدهند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: مردم عراق باید بیش از گذشته با هم متحد شده و از اختلاف پرهیز کنند؛ چراکه اتحاد سبب حاکمیت مطلق شیعه در منطقه می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: داعشی‌ها با پشتیبانی مالی غربی‌ها، مشکلات و قتل‌های بسیاری در منطقه انجام دادند که حضور مرجعیت شیعه، حزب‌الله، گروه‌های مقاومت و مردم سبب شد داعشی‌ها نتوانند به اهداف خود در منطقه دست پیدا کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی نقش مرجعیت شیعه را در اتحاد و انسجام مردم و منطقه بسیار پررنگ عنوان و در ادامه به موضوع کنگره جهانی در قم اشاره کرد و افزود: کنگره خطر تکفیری‌ها در قم که بیش از 80 کشور در آن حضور یافتند، ثمرات بسیار خوبی در جهان داشت که سبب گسترش اسلام و شیعه شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مجتمعی که برای این امر در قم احداث شده ‌برای شیعه و برگزاری دروس طلاب بوده و بهترین مکان برای ارائه مبانی تشیع و پرورش نخبگان است.

تقدیر آیت‌‌الله صافی‌گلپایگانی از نقش عمار حکیم در پیروزی‌های مردمی عراق

سید عمار حکیم در دیدار با آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید شیعیان اظهار داشت: عملکرد دولت جدید عراق در ایجاد آرامش و تحکیم وحدت قابل تقدیر است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به پیروزی‌های ملت عراق علیه داعش گفت: این برگ آخر برای جنگ علیه ملت عراق است و دشمن در مقابل اراده مردم عراق شکست می‌خورد.

آیت الله صافی گلپایگانی نیز در این دیدار بر تکمیل حرم اهل بیت و عسکریین تاکید کرد.

مرجع تقلید شیعیان همچنین سید عمار حکیم و‌ نقش وی در پیروزی‌های مردمی عراق را شایسته تقدیر دانست.

آیت الله هاشمی شاهرودی: حفظ وحدت در عراق راهکار حل مشکلات این کشور است

سید عمار حکیم در دیدار با آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی به ارائه گزارش در زمینه وحدت سیاسی عراق و پیروزی‌های مردمی عراق پرداخت.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجلس اسلامی عراق و شرح پیروزی‌های مردمی، بر مقابله با داعش تاکید کرد.

آیت‌الله شاهرودی نیز در این دیدار بر لزوم حفظ وحدت در عراق تاکید کرد و گفت: مردم عراق با حفظ وحدت می توانند بر مشکلات فایق‌ آیند.

عمار حکیم: ایران در مبارزه با داعش «مشاوره‌های نظامی» به عراق ارائه می‌دهد

سید عمار حکیم در جمع خبرنگاران در قم، اظهار داشت: در این روز مبارک برای زیارت حرم حضرت معصومه(س) و دیدار مراجع عظام تقلید به قم آمدیم.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان "این بازدیدها و زیارت را به‌طور دوره‌ای انجام می‌دهیم" تصریح کرد: در خدمت مراجع عظام تقلید، گزارشی از وضعیت امنیتی، فرهنگی و حوزوی عراق را ارائه کردیم.

وی همچنین درباره راهپیمایی اربعین و آثار آن گزارش‌هایی ارائه کرد و گفت: اربعین آثار و نتایج جهانی داشت زیرا اهداف راهپیمایی اربعین جهانی بود.

سیدعمار حکیم تصریح کرد: آرمان امام حسین(ع) دفاع از مظلوم و رویارویی با ظالمان بود و مسائل مربوط به نهضت حسینی و اربعین باید به‌شکل مناسبی مطرح شود.

وی افزود: برای مراجع عظام تقلید اوضاع عراق را توضیح دادیم و تلاش‌های ناکام داعش برای هدف قرار دادن وحدت عراق و دولت دموکراتیک آن را تشریح کردیم، نقش مرجع بزرگ آیت‌الله العظمی سیستانی در مقابله با داعش و فتوای ایشان، بسیار عظیم است و با این فتوا و با فراخوانی جوانان عراقی، از پیشروی داعش جلوگیری شد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تصریح کرد: نقش جمهوری اسلامی در کمک‌های مشورتی و مشاوره‌های نظامی، در از بین بردن خطرات تکفیری‌ها بسیار خوب و قابل تقدیر است و گزارش اینها خدمت مراجع عظام تقلید ارائه شد.

سید عمار حکیم در پاسخ به سؤالی درباره دیدگاه‌های مراجع عظام تقلید، گفت: مراجع عظام تقلید، توجه بسیار ویژه‌ای به تحولات امنیتی در عراق و وضعیت این کشور داشتند؛ آنان همچنین سؤالاتی درباره وضعیت داعش در عراق و پیشروی‌های جوانان غیور عراقی مطرح کردند.

وی افزود: مراجع عظام تقلید همچنین مسائلی در حوزه نجف و دیگر حوزه‌های عراق و تکمیل حرمین عسکریین را مطرح کردند که به آنان گزارش‌هایی داده شد.

عمار حکیم درباره تعامل میان مجلس اعلای اسلامی عراق و حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور، تصریح کرد: مجلس اعلای اسلامی عراق و جناب آقای العبادی، ارتباط بسیار خوبی دارند و مجلس اعلای عراق در واقع شریک اساسی در دولت آقای عبادی است. باید توجه داشت که مجلس اعلا و حزب الدعوة از نیروهای اساسی در تشکیل دفاع ملی عراق هستند و ارتباط بسیار نزدیکی دارند.

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ تشکیل مجلس اعلا، مجلس اعلای اسلامی عراق نقش مهمی در وحدت و تقریب با برادران اهل سنت و برادران کرد داشته و وحدت‌بخش میان گروه‌های مختلف عراق بوده است و اکنون نیز این نقش را ادامه می‌دهد.

سیدعمار حکیم با اشاره به اینکه داعش در ابتدا خود را نماینده اهل تسنن عنوان کرد، اظهار داشت: داعش در ابتدا با ادعای نمایندگی از اهل تسنن به کشتار اتباع شیعه و مورد حمله قرار دادن عتبات و اماکن مقدسه اقدام کرد؛ این قتل‌عام استمرار یافت اما وقتی با مقاومت گسترده ملت عراق روبه‌رو شدند، به دیگر اتباع عراقی مانند مسیحی‌ها و ایزدی‌ها و کرد‌ها حمله کردند.

وی افزود: داعش سپس به‌سراغ اهل تسنن رفت و اقوام عشایر بزرگی از اهل تسنن را هدف قرار داد و به قتل‌عام دست زد. تروریسم، دین ندارد و ما نمی‌گوییم که اینها دیندار هستند اما داعشی‌ها می‌خواهند به کارهای خود لباس دینی بپوشانند درحالی‌که امروز خوشبختانه تمامی ملت عراق علیه داعش متحد شده‌اند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق عنوان کرد: امروز حرکت‌های بزرگی ‌علیه تکفیر آغاز شده است که کنفرانس علیه تکفیری‌ها در قم از آن جمله است و حرکت‌های بزرگی در عراق نیز علیه ریشه‌های داعش برگزار شده است؛ در اربیل نیز کنفرانسی برای مبارزه با داعش صورت گرفته است.

وی گفت: دولت عراق یک دولت شیعی نیست بلکه نماینده عراقی‌هاست و انتخابات در عراق آزاد است به‌خاطر در اکثریت بودن شیعیان، اینکه بیشتر از شیعه انتخاب شوند، طبیعی است.

سید عمار حکیم در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر نقش ایران در مشاوره به دولت و ملت عراق نسبت به جنگ علیه داعش، اظهار داشت: گروه تکفیری داعش، موصل و استان صلاح الدین را اشغال کرد و پیشروی‌های خود را ادامه می‌داد تا بغداد را تسخیر کند و دولت عراق را ساقط کند.

وی افزود: در آن اوضاع ما مشاهده کردیم که کشورهای جهان و در رأس آنها آمریکا در کمک‌ به عراق اظهار تردید می‌کردند که در این بین، جمهوری اسلامی وارد عمل شد و به‌سرعت کمک‌های بسیار زیادی از جمله مشاوره‌های جدی در این زمینه ارائه کرد.

رئیس مجلس اعلای عراق خاطرنشان کرد: داعش مانند ارتش‌های کلاسیک نیست و حرکت آن، چریکی است و مستلزم مشورت‌های خاصی به نیروهای عراقی است و ایران در این زمینه به ما کمک بسیار خوبی کرد.

سیدعمار حکیم عنوان کرد: ایرانی‌ها در اتاق‌های مخفی عملیات نبودند بلکه مشور‌ت‌های خود را در خط مقدم جبهه به برادران عراقی ارائه می‌کردند. سردار تقوی در همین جبهه‌ها به شهادت رسید در حالی که کمک مشورتی به عراق می‌داد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با تأکید بر اینکه برخی از رهبران سیاسی اهل تسنن درخواست مشورت از ایران کرده‌اند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی بدون هیچ چشمداشتی این مشورت‌ها را ارائه می‌کند و فقط مختص شیعیان مشورت نمی‌دهد بلکه به کرد‌ها نیز مشورت دادند که آقای بارزانی نیز در این راستا گفتند: اگر کمک‌های جمهوری اسلامی نبود، ما شاهد سقوط و اشغال اربیل بودیم.

عمار حکیم: فتوای آیت‌الله سیستانی داعش را ناکام کرد

سید عمار حکیم که در دیدار با آیت‌الله نوری‌همدانی، اظهار داشت: خاطرات خوش حضور شما در عراق همچنان در خاطر ما است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با تشبیه داعشیان به امویان، افزود: آن‌ها آب را روی اهل بیت(ع) بستند و داعشی‌ها نیز آب را روی مردم بستند و صف و سلوکشان مانند امویان است.

وی افزود: آن‌ها طمع کرده بودند که عراق را بگیرند و تا نزدیکی بغداد آمده بودند، اما فتوای آیت‌الله سیستانی سبب شد هزاران جوان به میان بیایند و پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی نیز کمک کرد که کار برعکس شود و اکنون آن‌ها می‌ترسند.

عمار حکیم خاطرنشان کرد: مناطق مختلف مانند "جوف‌الصخر" و "آمرلی" آزاد شده است و توفیق داشتیم که از مرقد امامین عسکریین(ع) در سامرا بازدید کنیم و امنیت روز‌به‌روز بهتر می‌شود.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تصریح کرد: از نظر سیاسی نیز دولت جدید حالتی از محبت و مودت را حاکم کرده و روند مثبتی بر اوضاع سیاسی عراق حاکم شده است؛ در زمینه حوزه‌های علمیه نیز که حضرت‌عالی خودتان مشاهده کردید، روند تعلیم و درست خواندن ادامه دارد.

عمار حکیم با اشاره به راهپیمایی اربعین امسال در عراق افزود: شهرها در ایام اربعین در عراق تقریبا خالی می‌شود و یک حالت کم‌نظیری در عراق روی می‌دهد؛ حدود یک و نیم میلیون زائر ایرانی امسال به عراق آمدند که با احترام از آنان پذیرایی شد.

وی گفت: مسئله اربعین نباید فقط در بین شیعه مطرح شود، بلکه این اقتدار شیعه است که چنین جمعیتی را با خود می‌کشاند و تمام جهان با این جریان برخورد مسالمت آمیزی داشت. رسانه‌های غربی از حضور ایرانی‌ها این تفسیر را کردند که ایرانی‌ها در صورت حمله به عتبات و اماکن مذهبی، آماده دفاع هستند و این پیام به همه رسید.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به ریشه‌دار بودن جریان تشیع تصریح کرد: در مصر جریان 80 ساله اخوان المسلمین توسط السیسی به سرعت جمع شد اما شیعه در عراق با وجود کشتار و شکنجه و تعقیب، باقی‌مانده است؛ بنده نیز مرتب به جبهه جنگ سرکشی و روحیه مقاومت مردم را مشاهده می‌کنم.

عمار حکیم در خاتمه خاطرنشان کرد: با توکل به اهل بیت(ع) چالش‌ها را به فرصت‌ها تبدیل می‌کنیم و پرچم شیعه در عراق برافراشته می‌ماند.

آیت الله نوری همدانی: «اتحاد» تنها راه مقابله با جریان‌های تکفیری و دشمنان اسلام است

آیت‌الله نوری‌همدانی که در دیدار با سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق سخن می‌گفت، با اشاره به حوادث عراق، اظهار داشت: این حوادث برای ما نشانه‌هایی است که آماده باشیم و آمادگی خود را حفظ کنیم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: در برابر این جریان‌ها چاره‌ای جز وحدت و اتحاد وجود ندارد چراکه دشمنان اسلام در طول تاریخ سعی کرده‌اند که بین ما اختلاف ایجاد کنند.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: دشمن با تمام قوا به میان آمده و امروز وظایف مسلمانان که بیدار بودن و در صحنه بودن و وحدت داشتن است، بسیار سنگین است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مقبولیت مجلس اعلای اسلامی عراق در میان مردم، گفت: شما توانسته‌اید مقبولیتی در میان مردم پیدا کنید و امام خمینی(ره) نیز مردم را به سمت و سوی درستی رهبری کردند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: امام راحل فرموده بود که آفرین بر شما طلاب که کتاب‌های خود را با خون نوشتید و امروز نیز باید در صحنه بود. آن امام بزرگوار توانست جنگ تحمیلی را با همین وسیله پشت سر بگذارد.

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: جنابعالی در جبهه‌ها خود شخصاً حضور دارید که بسیار خوب است و بیت شما، بیت شهادت است و یک مرجع تقلید بسیار گرانقدر دارید.

آیت الله سبحانی: دشمنان با وحدت و آرامش عراق مخالف هستند

آیت الله جعفر سبحانی در دیدار با رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اظهارداشت: حضور و صحت و سلامتی شما در عراق برای ما ارزشمند است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: خداوند انشالله دشمنان اسلام را که فتنه را گسترش دادند خوار و ذلیل و آن‌ها را سرنگون کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: امیدواریم همواره کشور عراق در وحدت و آرامش باشد.

آیت‌الله امینی: کشور عراق «قلب» ملت ایران محسوب می‌شود

آیت‌الله ابراهیم امینی در دیدار با عمار حکیم  رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به رابطه نزدیک دو کشور ایران و عراق اظهار داشت: درست است که عراق و ایران دو کشور مستقل هستند ولی با توجه به حضور مرقد مطهر ائمه (ع) در عراق این کشور قلب ملت ایران محسوب می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت و جایگاه کشور عراق افزود: ایران نمی‌تواند کشور عراق را نادیده بگیرد و نسبت به استقلال، عظمت، عمران، آبادانی و مشکلات این کشور بی‌تفاوت باشد چون مشکلاتی که در عراق وجود دارد سبب نگرانی ایرانی‌ها است.

آیت‌الله امینی اختلاف بین شیعه و سنی را هدف اصلی دشمنان اسلام دانست و تصریح کرد: دشمنان دست از سر شیعیان و اهل‌تسنن برنمی‌دارند و همواره جهت اختلاف افکنی میان آن‌ها قدم بر می‌دارند.

وی با اشاره به اقدامات گروهک داعش در عراق اظهار داشت: جنایت‌های گروه تروریستی داعش یکی از مشکلات جدی عراق است و مردم و عشایر عراق همت کردند و با رهبری‌های بسیار خوب آیت‌الله سیستانی با هم متحد شدند تا فتنه داعش را دفع کنند.

آیت‌الله امینی با اشاره به اینکه کشور ایران نگران جنایات تروریست‌ها است، گفت: داعش به سادگی دست از سر مردم عراق برنمی‌دارد، چون آمریکا و کشورهای سلطه‌گر پشت داعش هستند و از اقدامات تروریستی این گروهک پشتیبانی می‌کنند.

عضو تشخیص مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: امروز نیاز اصلی کشور عراق هوشیاری و اتحاد در برابر دشمنان است چون هدف آن‌ها ایجاد اختلاف بین سنی و شیعه است که این موضوع به اصل استقلال عراق لطمه می‌زند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی در کشور عراق خاطر نشان کرد: قلب ملت ما در عراق است و مراسم اربعین امسال معجزه الهی بود و مردم عراق نسبت به زائران حسینی با محبت رفتار کردند.

عمار حکیم: فتوای آیت‌الله سیستانی و بسیج ملت عراق، داعش را زمین‌گیر کرد

سید عمار حکیم نیز در دیدار با آیت‌الله امینی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در برابر گروه‌های تکفیری اظهار داشت: بیش از سه میلیون زائر از حرمین امامین عسکریین (ع) در سامرا زیارت کرده‌اند که اخیرا عملیاتی داشتیم و کل مناطقی که در دست داعشی‌ها بود، پاکسازی شده است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به اهمیت لزوم پاکسازی حرم ائمه (ع) از گروه‌های تروریستی افزود: با اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته مسیر سامرا باز شده است و امیدواریم این دستاورد سبب گرایش بیشتر زائران حرمین عسکریین (ع) به این اماکن متبرکه باشد.

عمار حکیم با اشاره به شرایط کنونی کشور عراق بیان کرد: شرایط و تحولات کنونی کشور عراق مناسب است و با وجود ترفندهایی که دشمنان دارند، مسائل عراق با حکمت و اقتدار مناسبی پیش می‌رود.

وی با اشاره به اقدامات تروریستی گروه‌های تکفیری در عراق عنوان کرد: گروهک تروریستی داعش به عنوان برگ آخر تروریست‌ها تاکنون نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تصریح کرد: فتوای آیت‌الله سیستانی و بسیج جوانان و ملت غیور عراق به خوبی توانست جلوی پیش‌روی داعش را بگیرد و آن‌ها را زمین‌گیر کند.

عمار حکیم به نقش جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از عراق اشاره کرد و گفت: پیروزی‌های مردم عراق روز به روز جدی‌تر می‌شود و اکنون امنیت مناطق شیعی به طور کامل تامین شده است.

وی بیان کرد: آنچه به عنوان دشمن جهانی تعریف می‌شود، حق مقدم آن در عراق و سوریه است که این محور اعتدال و مکتب اهل بیت (ع) است که مردم از این کشور‌ها دفاع می‌کنند.

عمار حکیم با تاکید بر اهمیت روحیه جهاد و مقاومت عنوان کرد: این روحیه در بین ملت عراق وجود دارد و فرهنگ ایثار و شهادت در عراق پررنگ دیده می‌شود.

رئیس مجلس اعلای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشور عراق خاطرنشان کرد: کشور عراق به عنوان کشوری مهم و استراتژیک در جهان عرب از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار بالایی برخوردار است و اینکه پرچم تشیع و دوستی اهل‌بیت (ع) در عراق برافراشته شود، یک تحول تاریخی است.

آیت الله علوی بروجردی: غرب اگر کمک‌های خود را قطع کند، کار داعش تمام می‌شود

آیت‌الله سید محمد علوی بروجردی که در دیدار با سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق سخن می گفت، اظهار داشت: تلاش‌های شما در تشکیل دولت عراق بسیار قابل تقدیر است.

استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: وحدت شیعه و سنی در عراق به خوبی برقرار شده و تلاش‌های‌ شما بزرگواران برای عراق و دیگر کشورهای اسلامی بسیار مثبت و مثمر ثمر است.

آیت‌الله علوی بروجردی تصریح کرد: امید ما به حضرت عالی است و بیت حکیم سابقه درخشانی دارد؛ شما نیز خود از امیدهای آینده شیعه هستید.

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم در راهپیمایی اربعین بی نظیر بود و آبروی شیعه در دنیا بود. حضور این جمعیت عظیم در طول این چند روز که بدون مشکل برگزار شد، فوق العاده بود و در هیچ کجای دنیا این جمعیت به این شکل جمع نمی‌شود و امیدوار کننده است.

مرجع تقلید شیعیان تاکید کرد: عراق باید خود را جمع کند و این کار زمان می‌برد و دولت های دیگر نیز پول های زیادی خرج می‌کنند تا جلوی آرامش در عراق را بگیرند اما عراق با سرعت زیادی در حال جمع کردن خود است.

آیت الله علوی بروجردی با ابراز خشنودی از تشکیل دولت عراق، تصریح کرد: تشکیل دولت عراق با وجود مشکلات گوناگون، بسیار خوب است و امیدواری های زیادی را برانگیخت.

استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: داعش مشکل عام جهان است و تفکر انتحاری، برگرفته از تفکر تکفیری است که از روز اول دیگران را تکفیر کنند. هم اکنون جهان فهمیده ‌که تفکر تکفیری به دنبال چه چیزی است. متاسفانه در این میان غربی‌ها بزرگترین حامیان داعش هستند و اگر فقط کمک های خود را قطع کنند، کار این‌ها تمام می شود.

عمار حکیم: ائتلاف غربی‌ها علیه داعش، به‌دنبال تغییر نقشه سیاسی منطقه است

سید عمار حکیم که در دیدار با آیت‌الله علوی بروجردی سخن می‌گفت، اظهار داشت: هر چقدر که شیعه در سال های اخیر پیشرفته داشته است، مکاتب دیگر پیشرفت نداشته‌اند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق افزود: یکی از منابع اقتدار شیعه، نهاد مرجعیت است و کسی جز با شرایط خاص مرجع نمی شود و فتاوای شاذ بسیار محدود و نادر است؛ این مسئله ایجاد اقتداری برای شیعه در جهان کرده است.

وی تصریح کرد: اندیشکده های غربی به دنبال فهمیدن و شناختن نهاد مرجعیت شیعه هستند و از بیرون یک پیکر قوی و مقتدر می‌بینند که روز‌به‌روز جبهه‌های مختلف را فتح کرده و به جلو می‌رود.

سید عمار حکیم خاطرنشان کرد: آن‌ها وقتی قدرت شیعه را می‌بینند، می‌‌گویند که سفهاء را به جلو بیاندازیم تا این‌ها قلدری کنند و جلوی رشد شیعه را بگیرند اما فتوای آیت الله سیستانی سبب شد که هزاران جوان شیعه به میدان بیایند و جلوی دشمن را بگیرند.

وی افزود: جمهوری اسلامی نیز مشورت‌های خوبی ارائه کرد و اساس طرح دشمن را به هم ریخت و متوقف کرد، اکنون بین مردم احساس اقتدار و عزت پیش آمده است.

سید عمار حکیم با اشاره به عزت پیدا کردن دولت عراق، خاطرنشان کرد: داعش یک خطر جهانی شده است و بومی‌های کشورهای غربی را به کار گرفته است. این یک خطر جدی‌ای برای آن‌هاست زیرا آن‌ها کار انتحاری می‌کنند و از مواد معمولی، بمب می‌سازند و وقتی به کشورهای خود برگردند، آماده عملیات تروریستی انتحاری هستند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق تاکید کرد: نه مردم کشورهای غربی آماده محدودیت‌های امنیتی زیاد هستند و نه دستگاه‌های امنیتی آ‌ن‌ها آمده هستند؛ این مسئله باید در نطفه خفه شود. عراق امروز در خط مقدم جهاد و شهادت است.

وی با اشاره به ائتلاف شکل گرفته بر علیه داعش، گفت: آن‌ها 60 کشور را جمع کرده‌اند و گفته‌اند که می‌خواهیم میلیاردها دلار هزینه کنیم و این با سطح دشمن نمی‌خواند و پیداست که می‌خواهند نقشه سیاسی منطقه را عوض کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon