مبارزه عملی با افراطی‌گری به وحدت بیشتر مذاهب اسلامی می‌انجامد

مبارزه عملی با افراطی‌گری به وحدت بیشتر مذاهب اسلامی می‌انجامد

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: مبارزه عملی با افراطی‌گری با ایفای نقش علمای دینی به وحدت بیشتر مذاهب اسلامی می‌انجامد.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: خوشبختانه با وجود مذاهب مختلف در آذربایجان‌غربی، اما تمامی آن‌ها حول محور نبی مکرم اسلام (ص) با یکدیگر زندگی کرده و وحدتی مثال‌زدنی و قابل تعمل با یکدیگر دارند بنابراین وحدت و برادری کامل مورد نظر پیامبر(ص) در این استان وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به موانع وحدت در بین مسلمانان افزود: با توجه به اینکه دشمنان اسلام نقشه‌ها و توطئه‌‌های فراوانی برای از بین بردن اتحاد و یکپارچگی میان مسلمانان را دارند، آنان هیچ‌گاه نباید به تبلیغات منفی و سوء‌استکبار جهانی توجهی داشته باشند.

وی تصریح کرد: تمامی تلاش استکبار جهانی از دیرباز در جهت از بین بردن انسجام میان مسلمانان بوده ‌بنابراین جهان اسلام باید جامعه‌ای با بصیرت بوده و متوجه توطئه‌های سوء دشمنان در همه احوالات باشد.

قریشی با بیان اینکه مسلمانان شیعه و سنی در بیش از 90 درصد موارد دارای اشتراکات مذهبی هستند گفت: در این باره جهان اسلام نباید به موارد اختلافی میان خود پردازند چون در این صورت یکپارپگی مسلمانان دچار خدشه می‌شود، چیزی که دشمن همواره به دنبال آن است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی بیان کرد: هم‌اینک استکبار جهانی گروه‌های تندرو و افراطی را در بین مسلمانان اهل سنت و تشیع ایجاد کرده تا در میان پیروان مذاهب اسلامی به ایجاد اخلاف‌ بپردازند و حتی به مقدسات دینی و اسلامی توهین کنند بنابراین علما و روحانیان باید ضمن شناخت اهداف و سیاست‌های آنان، به روشنگری و شفافیت این موضوع در بین مسلمانان بپردازند.

وی افزود: با توجه به اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره به مباحث وحدت اشاره و تاکید می‌کنند و حتی از گذشته، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری طلایه‌داران وحدت در بین مسلمان بوده‌اند بنابراین برای انسجام و اتحاد بیش از پیش پیروان مذاهب اسلامی باید فرمایشات رهبران دینی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

قریشی عوامل تقویت وحدت بین شیعه و سنی را برشمرد و تصریح کرد: در این باره ارتباط مداوم و تشکیل نشست‌های مشترک بین علمای تشیع و سنن بسیار حائز اهمیت است چون تعامل آنان با یکدیگر مهمترین عامل برای اتفاق بیشتر بوده و از سوی دیگر برای تقویت وحدت در بین مسلمانان باید مبنای وحدت دین اسلام مثل قرآن و پیامبر(ص) را بیشتر مورد توجه و تبلیغ قرار داده و این موارد در جامعه تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: برگزاری همایش‌ها و نشست‌های مختلف در جامعه نیز به تقویت بیش از پیش اتحاد میان پیروان مذاهب اسلامی می‌انجامد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon