بحران‌های امنیتی منطقه حاصل اشتباهات آمریکاست

بحران‌های امنیتی منطقه حاصل اشتباهات آمریکاست

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: بحران‌های امنیتی منطقه حاصل اشتباهات آمریکا و اقدامات هم‌پیمانان این کشور است.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در دیدار خانم "اودلیسه نورهیم" سفیر نروژ در تهران با اشاره به پیشینه حسنه روابط ایران و نروژ، گفت: با توجه به سابقه خوب روابط سیاسی دو کشور، بسترهای لازم برای ارتقاء مناسبات جمهوری اسلامی ایران و نروژ مهیا است و گفت‌وگوهای مقامات دو کشور می‌تواند بر این مبنا به گسترش روابط دوستانه فیمابین منجر شود.

وی نقش مهم همکاری‌های پارلمانی را یادآور شد و افزود: روابط پارلمانی در تسهیل و تسریع همکاری‌های دو کشور نقش مؤثری ایفا می‌کند و مجلس شورای اسلامی نیز از گفت‌وگوی میان نمایندگان دو ملت استقبال می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با اشاره به تحرکات گروه‌های تروریستی در منطقه به‌ویژه در عراق و سوریه، تأکید کرد: داعش و سایر گروه‌های تروریستی فعال تهدیدی جدی برای صلح و امنیت جهانی می‌باشند و تقسیم گروه‌های تروریستی به خوب و بد، اشتباه بزرگ آمریکا است که نتیجه‌ای جز دامن زدن به ناامنی و ادامه ناآرامی‌ها در منطقه نخواهد داشت.

بروجردی گفت: ناآرامی‌ها و بحران‌های امنیتی کنونی منطقه حاصل اشتباهات آمریکا و اقدامات همپیمانان این کشور در منطقه در تسلیح و پشتیبانی گروه‌های تروریستی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از همکاری با همه کشورهایی که دغدغه واقعی برای مبارزه با تروریسم دارند، استقبال می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان این دیدار با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 1+5، خاطر نشان کرد: دستیابی به توافق نهایی در گرو واقع‌بینی طرف‌های مذاکره با جمهوری اسلامی ایران و پذیرش حق ملت ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای و انجام فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای است.

خانم "اودلیسه نورهیم" سفیر نروژ در تهران نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد روابط دو کشور، گفت: با توجه به جایگاه متمایز ایران در منطقه و تأثیرگذاری فراوان آن در معادلات منطقه‌ای، مجلس و دولت نروژ از گسترش همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنند.

سفیر نروژ در تهران، با اشاره به تحولات سوریه، افزود: دولت نروژ معتقد است که راه حل مسئله سوریه نظامی نبوده و باید با گفت‌وگو و مذاکرات میان کشورها و گروه‌های ذینفع در این قضیه به راه‌حل رسید.

"اودلیسه نورهیم" در پایان این دیدار با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 1+5، گفت: توافق نهایی درخصوص مسئله هسته‌ای ایران علاوه بر ارتقاء روابط دو کشور در سطح جهانی نیز تأثیرات مثبتی خواهد داشت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon