خط یک متروی اصفهان مشکل میراثی و اعتباری ندارد

خط یک متروی اصفهان مشکل میراثی و اعتباری ندارد

خبرگزاری تسنیم: شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه یک اول قطار شهری هیچ مشکلی از جمله مشکل میراثی ندارد، گفت: این خط مصوبه شورای عالی ترافیک را داشته و هیچ مشکلی از نظر مصوبه، مسائل میراثی و بودجه ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی شهرداری منطقه 7 اصفهان، با بیان اینکه امروز در منطقه 7 اصفهان پروژه‌هایی با قیمت 87 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: 64 میلیارد تومان از این میزان صرف پروژ‌های مصوب و 24 میلیارد تومان از آن خالص اجرائیات عمرانی است.

وی افزود: در 2 سال گذشته این سومین افتتاحیه در شهرداری منطقه 7 بوده و در شهریور سال آینده نیز پروژه‌هایی در حد 15 میلیارد تومان برای افتتاح در این شهرداری خواهیم داشت.

شهردار اصفهان پیرامون پروژه‌هایی که به زودی کلنگ‌زنی می‌شود و یا افتتاح آنها در منطقه 7 آغاز می‌شود، گفت: احداث روگذر میدان 25 آبان که در ابتدای ماه آینده کلنگ آن زده می‌شود، تملک خیابان پوریای ولی، تملک و احداث خیابان رضازاده، تملک ضلع شمالی پارک باغ‌ قوشخانه، تملک مجموعه فرهنگی ورزشی در خیابان شاهد، تملک پارک و مجموعه فرهنگی در خیابان مولوی، سامان‌دهی شهرک ولی‌عصر از جمله پروژه‌هایی است که به زودی به افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه 71 درصد از مردم منطقه 7 رضایت خود را از شهرداری اعلام کردند، خاطرنشان کرد: در هر ارگانی از جمله شهرداری، برگ زردهایی وجود دارد و وظیفه ما گرفتن این برگ زردها به منظور تسری نیافتن آن به تمام مجموعه است و بدون شک این برگ زردها کل مجموعه 20 هزار نفری از خادمان مردم در شهرداری را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهند.

1426 پروژه در مناطق مختلف اصفهان در حال اجرا است

سقائیان‌نژاد افزود: هزار و 426 پروژه در مناطق مختلف شهرداری اصفهان در حال انجام بوده که 914 پروژه از آن پروژه‌های جدید و 512 از آنها نیز پروژه نیمه تمام در اولویت داریم. 75 میلیارد تومان بودجه نقدی و غیر نقدی برای مناطق مختلف پیش‌بینی شده و تا انتهای سال بودجه مشخص شده مناطق به دست آنها می‌رسد.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام شهرداری اظهار داشت: آغاز عملیات تقاطع 25 آبان، آغاز عملیات میدان استقلال، احداث 2 ایستگاه آتش‌نشانی، 60 میلیارد تومان برای آسفالت معابر درنظر گرفته شده و 73 میلیارد تومان برای آسفالت سال آینده پیش‌بینی شده، احداث 30 مجموعه فرهنگی و کتابخانه، احداث میدان شورا، سامان‌دهی قلعه شاه‌دژ، احداث و تکمیل مسیرهای مختلف BRT،77  تمکلک پارک و 15 مورد تملک و احداث پارکینگ از جمله برنامه‌های آتی شهرداری اصفهان است.

توجه شهرداری اصفهان به سالن اجلاس و میدان امام علی(ع)

شهردار اصفهان افزود: در کنار اینها پروژه‌های بزرگی مانند سالن اجلاس و پروژه نیمه کاره میدان امام علی(ع)، و قطار شهری نیز از جمله پروژه‌های آتی مدنظر شهرداری اصفهان است.

وی با بیان اینکه ما نیز مانند شیراز و مشهد با کمبود واگن مترو مواجه هستیم بیان کرد: آخر سال یک رام که شامل 5 واگن باشد به ما داده شده اما با یک رام نمی‌توان قطارشهری را برای مسافرگیری آماده کرد. تعهداتی شرکت چینی داده و ما نیز 3 رام دیگر را به ارزش 12.5 میلیارد تومان به پروژه قطارشهری اضافه کرده و مشکل 3 رام دیگر نیز تا پایان خرداد حل می‌شود.

خط یک متروی اصفهان هیچ مشکلی ندارد

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه خط یک قطار شهری هیچ مشکلی از جمله مشکل میراثی ندارد، گفت: کمیته 5 نفره متشکل از میراث فرهنگی، شهرداری و استانداری برای رفع مشکلات ایستگاه میدان امام حسین(ع) و ایستگاه انقلاب تشکیل شده و اکنون دستگاه حفاری در ایستگاه دروازه دولت مشغول انجام عملیات بوده و در ایستگاه انقلاب نیز مشغول عملیات کاوش‌گری هستند و این خط مصوبه شورای عالی ترافیک را داشته و هیچ مشکلی از نظر مصوبه، میراثی و بودجه ندارد.

وی ادامه داد: تمام مطالعات مربوط به خط 2 قطار شهری انجام شده و قرار شده این خط در 2 فاز انجام شود و پیش‌بینی کسانی که در مناقصه شرکت می‌کنند، صورت گرفته و برای خط 3 نیز مطالعات آن در حال انجام است و پیگیر عملیات قطارهای برون شهری از جمله در شاهین‌شهر، فولادشهر و مبارکه نیز هستیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه 6 سال است که به اصفهان اتوبوس داده نشده تصریح کرد: تعهدات بند 2 از ماده 8 که بر عهده دولت بوده محقق نشده و اکنون تکالیفی به عهده شهرداری بدون پیش‌بینی منابع گذاشته شده و در حالی که در گذشته قیمت هر اتوبوس 120 میلیون تومان بوده و 17.5 درصد خرید آن بر عهده شهرداری‌ها است، در حال حاضر قیمت اتوبوس به 450 میلیون تومان رسیده و تمام 100 درصد خرید آن بر عهده شهرداری‌ها است.

وی افزود: عمر اتوبوسرانی ما باید 3 سال باشد اما اکنون به 7 سال رسیده و باتوجه به وجود منابع داخلی اگر 3 هزار اتوبوس خریداری شود، بدون شک سهم اصفهان نیز داده خواهد شد.

نیمی از جمعیت کشور در کلانشهرها مستقر هستند

سقائیان‌نژاد با اظهار تاسف از اینکه شهرداری صدایی در دولت و مجلس ندارد، خاطرنشان کرد: تکالیف قانون‌ها عوض می‌شود و امسال بازهم در سرجمع درآمد شهرداری‌ها در لایحه بودجه زده شده و گفته می‌شود از سهم کلان شهرها برداشته و به شهرهای کوچک اختصاص دهید، در حالی که این کار درست نیست چراکه بیش از نصف جمعیت کشور در کلان شهرها مستقر هستند و اگر بودجه‌ها بریده شود، ما با مشکل مواجه می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه نباید برای رسیدگی به شهرهای کوچک از سهم کلان شهرها زده شود، ادامه داد: 26 مورد از تجمیع عوارض جمع شده و این سهم خدمات کلان شهرها به صنایع داده می‌شود.

شهردار اصفهان با اشاره به موضوع آب بیان کرد: روز شنبه نشستی تخصصی با حضور 15 کشور دنیا و نزدیک به 40 متخصص داخلی و خارجی با محور پایداری آب در زاینده رود انجام می‌شود تا اظهار نظرهای کارشناسی پیرامون چگونگی رفع مشکل انجام شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon