راهکار‌های جذب سرمایه‌های مردمی در قزوین تدوین شود

راهکار‌های جذب سرمایه‌های مردمی در قزوین تدوین شود

خبرگزاری تسنیم: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد مقاومتی را می‌توان به معنای کشاندن مردم به صحنه‌ اقتصادی جامعه معرفی کرد از این رو باید راهکار‌های جذب سرمایه‌های مردم در قزوین تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی آقامحمدی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی با  شهرداری‌ها استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری‌ها به عنوان اتاق فکر مردم در جامعه به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به این نکته که بسیاری از منابع در استان قزوین وجود دارد که هنوز فعال نشده است، افزود: در همین راستا شهرداری‌های استان قزوین باید از تمامی منابع حوزه مدیریتی خود استفاده  کرده تا بتوانند عقب افتادگی‌ها گذشته در حوزه اقتصاد را جبران کنند.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با بیان این نکته که باید مردم را به صحنه سرمایه گذاری اقتصادی وارد کرد، عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی را می‌توان به معنای کشاندن مردم به صحنه‌ها اقتصادی جامعه معرفی کرد از این رو باید راهکار‌های جذب سرمایه‌های مردم در قزوین تدوین شود.

وی گفت: از جمله دلایلی رکود بازار مسکن و کاهش ساخت‌وساز در استان قزوین می‌توان به کاهش درخواست مردم برای ساخت مسکن اشاره کرد، این در حالی است شهرداران می‌توانند با کاهش هزینه ساخت‌و‌ساز مردم را برای سرمایه گذاری تشویق کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر جلب مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بیان کرد: شهرداری‌ها باید به واسطه مشارکت با شورای شهر خود بستر مناسب سرمایه‌گذاری برای مردم فراهم کنند تا بتوان به رشد اقتصادی مقولی دست یافت.

وی با بیان این نکته که شهرداری‌ها نباید از قدرت مدیریتی که در اختیار آنها قرار دارد غافل شوند، تصریح کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با تدوین الگوی مناسب مدیریت شهری، مردم را در الگو اقتصاد مقاومتی ساماندهی کنند.

آقا محمدی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان قزوین در بخش کشاورز تاکید کرد: 44 اداره مربوط به وزارت کشاورزی در دشت قزوین فعالیت می‌کنند در حالی که اگر بتوانند یک نوع هم‌افزایی و همسویی در بخش کشاورزی استان قزوین به‌ وجود آورد می‌توان بسیاری از نیاز‌های استان و حتی کشور را تامین کرد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon