هفته وحدت بهترین فرصت برای تحکیم وحدت شیعه و سنی است

هفته وحدت بهترین فرصت برای تحکیم وحدت شیعه و سنی است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه سروآباد هفته وحدت را بهترین فرصت برای تحکیم اتحاد و یکدلی بیشتر بین برادران اهل تسنن و اهل تشیع دانست.

ماموستا سیداحمد سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، با تبریک هفته وحدت و فرا رسیدن جشن میلاد پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: تولد پیامبر (ص) نعمت بسیار بزرگی برای بشریت بود.

وی گفت: خداوند در آیات متعددی خطاب به مسلمانان می‌فرماید، کسب رضایتمندی خداوند در گرو دوست داشتن و عشق به محمد(ص) است.

امام جمعه سروآباد تصریح کرد: ایمانی که بدون محبت و عشق به پیامبر(ص) باشد، ناقص است و لازمه دینداری، ایمان به پیامبر و پیروی از فرامین رسول خدا است.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان بر ضد مسلمانان گفت: استکبار جهانی امروز با تشکیل گروهک‌های تروریستی داعش، القاعده، الشباب در آفریقا و سایر گروهک‌های تکفیری بر ضد مسلمانان توطئه چینی می‌کند.

وی گفت: تنها راه مقابله با نقشه ها و توطئه های دشمنان اتحاد و یکدلی در بین مذاهب اسلامی است که این خود می‌تواند نقطه قوتی برای اسلام و نقطه ضعفی برای استکبار جهانی باشد.

ماموستا سجادی خاطرنشان کرد: تمامی مذاهب اسلامی یک قبله و یک خالق دارند و اتحاد آنها عامل قدرت و عزت آنها در دنیا و آخرت و تفرقه در بین آنها سبب نابودی و پیروزی دشمنان بر آنها خواهد شد.

وی گفت: خداوند در قرآن کریم خطاب به مسلمانان می‌فرماید، اگر شما دچار تفرقه و اختلاف شوید، نصرت الهی نخواهید داشت و دشمنان بر شما چیره و مسلط می‌شوند.

امام جمعه سروآباد هفته وحدت را بهترین فرصت برای تحکیم اتحاد و یکدلی بیشتر بین برادران اهل تسنن و اهل تشیع دانست و افزود: اهل تشیع و اهل تسنن هر دو در داشتن خدای یکتا، قبله‌ای واحد و کتابی به نام قرآن مشترک بوده و بنابراین برادر هم هستند و نباید اختلاف و تفرقه‌ای در بین آنها به وجود بیاید.

وی به نامگذاری هفته وحدت اشاره و خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) به این دلیل هفته وحدت را نامگذاری کردند که اهل تشیع و اهل تسنن با اتحاد و یک‌دلی بیشتر در برابر انواع نقشه‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی مقابله کرده و در نهایت با توکل به خداوند متعال پیروز شوند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon