اعتماد به دشمن ناشی از غفلت است

اعتماد به دشمن ناشی از غفلت است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی با تاکید بر اینکه اعتماد به دشمن ناشی از غفلت است، گفت: تروریست‌ها با قتل عام ۱۲ نفر از فرانسویان نشان دادند که به حامیان خود نیز رحم نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خوی با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوای الهی بحث حقوق الناس را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: موضوع حق از جمله مباحث مهم فقهی و حقوقی است که دارای ابعاد مختلف از قبیلرابطه حق با اسقاط، فرقهای حق الله با حق الناس، انواع حقوق، اهمیت حق الناس و شهادت در حقوق است.

وی افزود: امام صادق(ع) می‌فرمایند: همان گونه که هیچکس نمی‌تواند فضل ما و حقوقی را که خداوند برای ما بر مردم واجب کرده وصف کند هیچ کس توان توصیف حق مؤمن را نیز ندارد.

رهاسازی بشر از اسارت ستمگران فلسفه بعثت

خطیب جمعه خوی با تبریک روز میلاد حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: تعلیم و تربیت بشر، اقامه قسط و عدالت در جوامع بشری، رفع اختلافات انسانها و رها ساختن بشر از قید و اسارت ستمگران از جمله فلسفه های بعثت انبیا الهی است که در جهان امروز به دلیل رسوخ فرهنگها و مکتبهای ساخته دست بشر هر چهار موضوع زیر سوال رفته و در نهایت کل بشریت مبتلا به ظالمان و ستمگران شده است.

بازگشت به اسلام ناب محمدی تنها راه رهایی مسلمانان است

موسوی شکوری گفت: جای تأسف است که امروز مسلمانان با داشتن یک میلیارد و ششصد میلیون نفر جمعیت و در اختیار داشتن بخش مهمی از ذخایر و معادن استراتژیک جهان قدرت بوجود آوردن یک قدرت بین المللی را ندارند.

وی هواپرستی، تعصبات کور شخصی و مذهبی، کینه ورزی،تحزب گرایی افراطی، باورهای غلط ملی گرایانه،دنیاپرستی، جاه طلبی و توطئه های پیچیده استعماگران و حاکمان مستبد را از جمله علل افتراق و پراکندگی مسلمانان برشمرد و افزود: بازگشت به آموزه‌های اسلام ناب محمدی(ص) تنها راه رهایی مسلمانان است.

اعتماد به دشمن ناشی از غفلت است

خطیب جمعه خوی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری مدظله در جمع مردم و علما و طلاب حوزه علمیه قم بمناسبت گرامیداشت روز 19 دی‌ماه سال 56 گفت: بر تمامی تریبون داران بویژه ائمه جمعه است که فرمایشات ولی امر مسلمین را برای مردم تحلیل و تبیین کنند.

وی پرهیز از ایجاد اختلاف و دو دستگی در میان مردم، توصیه به کمک به مسئولان و دولت، ضرورت تکیه به نیروهای داخلی، عدم اعتماد به دشمنان،تلاش دشمنان برای فراموش کردن مردم حوادث مهم و تعیین کننده انقلاب از قبیل 9 دی و 19 دی را از جمله محورهای مهم سخنرانی مقام معظم رهبری برشمرد.

امام جمعه خوی با اشاره به کشته شدن 12 نفر در کشور فرانسه توسط تروریستها تصریح کرد: زمانی که غربیان و اروپاییان گروه‌های تروریستی را سازماندهی و حمایت مالی می‌کردند تا علیه مسلمانان در کشورهای اسلامی وارد عمل بشوند فکر نمی‌کردند که روزی همانها علیه خودشان وارد عمل خواهند شد در عین حال به جای اینکه خودشان را سرزنش بکنند باز ناجوانمردانه مسلمانان را مورد حمله قرار داده و اسلام هراسی را ترویج و تبلیغ می‌کنند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon