وحدت شیعه و سنی در سایه تبعیت از "رهبران دینی" محقق می‌شود‌


وحدت شیعه و سنی در سایه تبعیت از "رهبران دینی" محقق می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: مدیر مراکز فرهنگی آرژانتین و اسپانیا تفرقه بین مسلمانان را در عدم تبعیت شیعه و سنی از رهبران فکری خود دانست و گفت: آنچه در حال حاضر شاهد هستیم مورد نظر پیامبر(ص) و قرآن نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سهیل اسعد، طلبه آرژانتینی لبنانی‌الاصلی است که جوانی‌اش را در آرژانتین گذرانده و سپس برای خواندن دروس حوزوی و دانشگاهی راهی لبنان و ایران شده است.

وی متخصص فلسفه و عرفان اسلامی است و نظام سیاسی اسلام، اندیشه امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی را برای طلاب خارجی تدریس می‌کند.

اسعد با اشاره به ملیت و مذهب خانوادگی خود، اظهار داشت: من از پدر و مادری لبنانی الاصل و شیعه که 60 سال پیش به آرژانتین مهاجرت کرده بودند متولد شدم، البته مسلمانی آنها به‌شکل نظری بود زیرا سبک زندگی غربی همراه با ابعاد مادی در آنجا حاکم بود.

مدیر مراکز فرهنگی آرژانتین و اسپانیا، با بیان آغاز تحولات معنوی در زندگی خود افزود: تا 20سالگی در آرژانتین و در شرایطی غیرمذهبی به‌شکلی که هم مسلمان بودم و هم مسلمان نبودم؛ زندگی می‌کردم، در سال‌های 20 تا 23سالگی که در لبنان ساکن شدم تحولات انقلاب در وجودم شکل گرفت و به‌دنبال مکتبی که پاسخگوی تمام نیازهای من باشد رفتم.

اسعد با بیان وضعیت دینی، مذهبی مردم آرژانتین، تصریح کرد: در آرژانتین خبری از دین و زندگی اسلامی نبود و همه چیز حول محور فرهنگ مردم آن کشور بود و اوج دین در آنجا وجود یک مسجد بود.

وی با اشاره به دوران تحصیل در قم، عنوان کرد: بعد از ورود به ایران در جامعة المصطفی العالمیه(ص) یک سال به تحصیل و یادگیری زبان فارسی پرداختم، بعد از آن وارد مدرسه حجتیه و بعد از آن وارد مدرسه امام خمینی(ره) شدم و در آنجا به کسب معارف دینی پرداختم.

اسعد با اشاره به اهمیت وحدت بین شیعه و سنی گفت: ما بحث وحدت را سنت پیامبر(ص) می‌دانیم، در عصر و زمان پیامبر(ص) هیچ افتراقی بین مسلمانان نبود و پیامبر اکرم(ص) به‌گونه‌ای بودند که تمام افکار، جریان‌های فکری و اندیشه‌های آن زمان با ایشان متحد می‌شدند.

مدیر مراکز فرهنگی آرژانتین و اسپانیا با اشاره به سال‌های نخست حضور اسلام در زندگی مردم بیان کرد: در آن زمان ما چیزی به‌عنوان عدم وحدت اجتماعی بین مسلمانان نداشتیم و بعد از رحلت پیامبر(ص) برخی از اختلافات به وجود آمد.

وی افزود: در تمام احادیث تأکید شده است که ارتباط بین مسلمانان ارتباط عقد اخوت است و اخوت‌‌ همان وحدت است، زیرا وقتی قرآن می‌فرماید مؤمنان برادر یکدیگر هستند این به آن معنا است که همه آنها در مفهوم برادری و وحدت مشترک می‌شوند.

اسعد با اشاره به اهمیت اصل وحدت اسلامی گفت: این اصلی مهم است که تمام علما در این رابطه صحبت کرده‌اند و در حال حاضر دستور قطعی ولی امر مسلمین نیز اتحاد مسلمانان و زندگی در سایه وحدت حقیقی است.

کار‌شناس شبکه هیسپان‌تی‌وی با اشاره به سفر به کشورهای مختلف جهان تصریح کرد: در سفرهای متفاوت با امت‌های زیادی تعامل داشته‌ام و جوامع متحد و یا متفرق زیادی را دیده‌ام، اما آنچه بیشتر به چشم می‌خورد این است که اراده مردم بیشتر حول محور وحدت است زیرا هیچ ملتی نیست که از وحدت بیزار باشد.

اسعد با اشاره به علت تفرقه بین مذاهب عنوان کرد: وجود پروژه‌های سیاسی و شیطانی که از سوی ابرقدرت‌ها به وجود آمده است در تشدید تفرقه بین مسلمانان نقش دارد و بنابراین باید در نظر داشت که ملت‌ها خواهان اتحاد هستند اما در این راه امکانات زیادی برای جلوگیری از اتحاد هزینه می‌شود.

وی تأکید کرد: افراد تنگ‌نظر، افراد ضعیف النفس که روح کوچکی دارند و نمی‌توانند ابعاد عمیق دین را درک کنند بیشتر مبتلا به بیماری تفرقه می‌شوند و عامل اصلی تفرقه می‌شوند.

اسعد با اشاره به شکل‌گیری گروه‌های تکفیری و تلاش‌های آنان برای ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی گفت: آنها از فقر فرهنگی و اقتصادی رنج می‌برند و معرفت و‌ شناختی از دین ندارند، از جاهل‌ترین افراد و فقیر‌ترین افراد در گروه‌های تکفیری استفاده می‌شود، بین تکفیری‌ها افراد سرمایه‌دار وجود ندارد.

وی با اشاره به دیدگاهش درباره وحدت ابراز کرد: من به‌شدت به وحدت علاقه‌مند هستم و تا کنون چندین مستند در این باره ساخته‌ام که یکی از این کار‌ها به زبان فارسی و در ایران با عنوان «وَاعْتَصِمُواْ» ساخته شده است و سعی دارم در حد توانم برای تحقق وحدت مشارکت کنم.

مدیر مراکز فرهنگی آرژانتین و اسپانیا تصریح کرد: تلاش برای ترویج وحدت حرکتی است که زمان زیادی لازم دارد و سفرهای من به کشورهای مختلف کوتاه است، شاید نتوانم فعالیتی عمیق داشته باشم اما با این حال سعی در ترویج وحدت دارم.

کار‌شناس شبکه هیسپان‌تی‌وی با تأکید یه تبعیت از رهبران دینی خاطرنشان کرد: اگر شیعه و سنی از سخنان رهبران دینی خود تبعیت کامل داشته باشند و هر دو گروه به سخنان رسول اکرم(ص) توجه داشته باشند حتماً به وحدت حقیقی می‌رسیم و آنچه سبب تفرقه بین امت اسلامی شده است، کلام پیامبر(ص) و قرآن نیست.

انتهای پیام/آ*1

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon