۸۸ مسافر گرفتار در برف و کولاک توسط هلال احمر سقز نجات یافتند

88 مسافر گرفتار در برف و کولاک توسط هلال احمر سقز نجات یافتند

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سقز گفت: ۸۸ مسافر که در ۱۸ خودروی خود در مسیرهای منتهی به شهرستان سقز در برف و کولاک شدید گرفتار شده بودند توسط اکیپ‌های امدادی جمعیت هلال احمر نجات یافتند.

عبدالرحمن بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سقز با اشاره به بارش سنگین برف در 48 ساعت گذشته در سقز اظهار داشت: با بارش برف 2 روز گذشته 50 عملیات مختلف امداد از سوی جمعیت هلال احمر سقز انجام شده است.

وی گفت: علاوه بر یک پایگاه امدادی بین شهری در محور سقز – سنندج  در قالب عملیات امداد و نجات نیز 5 اکیپ آماده ارائه خدمات به مصدومان حوادث احتمالی بارش برف در سقز هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سقز خاطر نشان کرد: 88 مسافر که در 18 خودروی خود در مسیرهای منتهی به شهرستان سقز در برف و کولاک شدید گرفتار شده بودند توسط اکیپ‌های امدادی جمعیت هلال احمر نجات یافتند.

وی با تأکید بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری در محورهای مواصلاتی کوهستانی و برف‌گیر سقز گفت: نیروهای این جمعیت در شیفت‌های مختلف آماده هرگونه امداد رسانی به افراد گرفتار در برف و کولاک هستند ولی با این حال بهتر است شهروندان در شرایط نامساعد جوی از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

بهرامی با بیان اینکه 5 نفر مصدوم ناشی از برف و کولاک روزهای اخیر به بیمارستان اتنقال داده شدند افزود: یک مادر باردار هم توسط امدادگران نجات یافت و  6 مسافر گرفتار در کولاک هم در پایگاه  هلال احمر در شهر صاحب اسکان داده شدند.

محمد کریمی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان سقز هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سقز، گفت: این اداره با بهره‌گیری از 55 دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین در طول بارش برف 2 روز گذشته در سقز در تمام محورهای شهری و روستایی فعال بود و از بسته شدن مسیرها جلوگیری کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون در محور سقز – بانه شاهد کولاک شدید هستیم گفت: از مسافران تقاضا می‌کنیم از تردد غیرضروری در این مسیر تا اطلاع ثانوی و بهبود شرایط جوی خودداری کنند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon