شاخص‌های بهداشتی شهرستان ورزقان مطلوب نیست

شاخص‌های بهداشتی شهرستان ورزقان مطلوب نیست

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان ورزقان شاخص‌های بهداشتی این شهرستان را غیرقابل قبول دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی آنگونه که باید به تنها بیمارستان این شهرستان توجه نداشته و این بیمارستان به صورت یک درمانگاه فعال می‌شود.

علی وفادار در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در تبریز اظهار داشت: این شهر حدود 50 هزار نفر جمعیت دارد و 85 درصد جمعیت آن روستانشین هستند و بالای 30 درصد مردم این شهر بی‌سواد هستند.

وی گفت: نرخ بیکاری این شهرستان 8 درصد است که پایین‌تر از رتبه استانی محسوب می‌شود که شغل اکثر مردم این شهر نیز کشاورزی و دامپروری است.

فرماندار ورزقان به وجود معدن مس سونگون در این شهرستان اشاره کرد و گفت: شاغلان در صنعت و معدن در این شهرستان نیز قابل توجه و بعد از کشاورزی است.

وی به رتبه بالای این شهرستان در تولید عسل اشاره کرد و گفت: ورزقان دومین تولید کننده عسل در استان  بوده و اولین جایگاه در تولید عدس را دارا است.

وفادار به فعالیت یک شهرک صنعتی در ورزقان اشاره کرد و گفت: 4 واحد در این شهرک فعال است که در دهه فجر امسال نیز 4 واحد راه‌اندازی می شود.

شهرک تخصصی مس با 100 هکتار راه‌اندازی می‌شود

فرماندار ورزقان زیرساخت‌های شهرک صنعتی ورزقان را عالی ارزیابی کرد و گفت: در این شهرک زیرساخت‌های آب و برق و گاز فراهم بوده و به سرمایه‌گذاران سند شش دانگ اهداء می‌شود.

وی با انتقاد از خام فروشی مس سونگون در ورزقان گفت: شهرک تخصصی مس با 100 هکتار در کنار معدن مس سونگون و با همکاری شهرک‌های صنعتی استان راه‌اندازی خواهد شد.

وفادار شاخص‌های بهداشتی ورزقان را غیر قابل قبول دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی آنگونه که باید به تنها بیمارستان این شهرستان توجه نداشته و این بیمارستان به صورت یک درمانگاه فعال می‌شود.

فرماندار ورزقان با اشاره به قابلیت‌های شهرستان ورزقان برای توسعه اظهار داشت: وجود معادن عظیم مس سونگون، طلای اندریان و مزرعه شادی  ومعادنی مانند سنگ‌های تزئینی از قابلیت‌های توسعه این شهرستان در کنار مناطق تاریخی و گردشگری فراوان است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon