اتباع بیگانه غیر مجاز یکی از عوامل افزایش وقوع جرایم است

اتباع بیگانه غیر مجاز یکی از عوامل افزایش وقوع جرایم است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان زندان‌های کشور با اشاره به عوامل ایجاد جرم در جامعه، گفت: اتباع بیگانه غیر مجاز نقش مهمی در افزایش آمار جرایم دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، اصغر جهانگیر پیش از ظهر امروز در آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید زندانهای استان یزد در ارتباط با جرائم مهم استان یزد، اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل افزایش وقوع جرم در استان یزد، حضور اتباع بیگانه در این استان است.

وی با اشاره به اینکه اتباع بیگانه غیر مجاز نقش مهمی در این افزایش دارند، تصریح کرد: استان یزد به لحاظ وقوع جرم، در جایگاه نهم کشور قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه حاشیه نشینی نقش مهمی در افزایش آمار زندانیان دارد، گفت: حاشیه نشینی میراث طاغوت برای دوران ماست و بررسی ها نشان می‌دهد این پدیده، نقش بسیار مهمی در افزایش جرائم به و آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی دارد.

رئیس سازمان زندان‌های کشور با اشاره به 9 میلیون حاشیه نشین در کشور، گفت: در حال حاضر 75 درصد از افرادی که در زندان‌های کشور به سر می برند، افرادی هستند که حاشیه نشین بوده اند و یا در مناطق محروم روستایی زندگی می‌کنند.

جهانگیر ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که در ارتباط با جرائم در استان یزد وجود دارد، بحث اعتیاد و مواد مخدر است که رابطه مستقیمی با سایر جرائم به ویژه در زمینه سرقت دارد.

وی با اشاره به افزایش آمار زنان زندانی معتاد، گفت: در کشور ما آمار معتادان مرد همیشه بیشترین میزان زندانیان در این زمینه را تشکیل می داد اما الان زنان 54 درصد این آمار را به خود اختصاص داده اند.

رئیس سازمان زندان‌های کشور با اشاره به جوان شدن سن زندانیان کشور، گفت: یکی از مهمترین مواردی که ارتباط با مستقیم با آمار زندانیان دارد، ترک تحصیل است به گونه ای که 40 درصد زندانیان کشور را افراد با مدرک پایین تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان ساخت: متاسفانه این موارد سبب شده که آمار زندانیان تغییر کند و ما شاهد باشیم که الان 70 درصد زندانیان در کشور را جوانان تشکیل می دهند و این افراد در زمانی که بهترین زمان زندگی آنهاست، در زندان به سر ببرند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon