مسکن مهر اردبیل سال آینده به اتمام می‌رسد

مسکن مهر اردبیل سال آینده به اتمام می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: ساخت و تکمیل مسکن مهر در استان اردبیل نیمه نخست سال آینده به نقطه پایانی می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل٬ مجید خدابخش عصر امروز در جلسه شورای مسکن که با حضور اعضا در استانداری اردبیل برگزار شد٬ اظهار داشت: تمامی دستگاه‌ها موظف هستند تا راه وشهرسازی و تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی را در تکمیل و سر و سامان دادن به وضعیت مسکن مهر یاری کنند چرا که به سرانجام رساندن این کار تنها از عهده یک یا دو دستگاه اجرایی بر نمی‌آید.

وی با اشاره به افتتاح‌های مستمر در باب مسکن مهر و باقی ماندن بیش از 5 هزار واحد برای تکمیل نهایی در سال آینده گفت: به نظر می‌رسد اغلب واحدهای باقیمانده واحدهای مشکل‌داری هستند که باید انرژی بیشتری را برای سر و سامان دادن و تکمیل آنها بگذاریم.

رئیس شورای مسکن استان اردبیل 3 مجموعه معاونت عمرانی استانداری٬ راه و شهرسازی و تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی را موظف کرد تا با تشکیل کارگروهی به صورت هفتگی مشکلات مسکن مهر را پیگیری کرده و تا حل کامل آن اقدامات ضروری و مورد نیاز را با اختیار تام انجام دهند.

خدابخش تصریح کرد: در کنار تحویل واحدها و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز آن چه مهم است آغاز تقسیط مربوط به بدهی بانکی صاحبان این واحدها بوده که ضروری است بدون تاخیر بازپرداخت بدهی صاحبان این واحدها آغاز شود تا این افراد با جریمه‌ای روبه‌رو نشوند.

استاندار اردبیل بحث آسیب‌شناسی در مسکن مهر را بحثی مهم و در عین حال ضروری برای ارائه پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانست و افزود: فرایند مسکن مهر فرایند پیچیده‌ای است که ضرورت دارد در این زمینه بحث و بررسی و تحلیل‌های دقیقی انجام شده و ضعف‌های اجرایی آن بیشتر مشخص شود.

وی واگذاری واحدهای مسکن مهر را به شهرداری‌ها با تامین اعتبار مربوط به آماده سازی و آسفالت معابر این واحدها یادآور شد و گفت: باید دستگاه‌های متولی در ساخت مسجد٬ مدرسه٬ مرکز بهداشتی درمانی٬ خدماتی و پاسگاه‌های نیروی انتظامی همت کرده و تلاش جدی را به انجام برسانند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل از آب و فاضلاب شهری٬ گاز٬ برق و شرکت مخابرت خواست تا قبل از آسفالت شهرداری ارائه خدمات را انجام داده و بخشی از آسایش و رفاه هموطنان را در هنگام تحویل گرفتن این واحدها مورد توجه و دقت نظر قرار دهند.

خدابخش بیان کرد: صاحبان 9 هزار واحد هنوز دفترچه اقساط خود را از بانک مسکن تحویل نگرفتند که ضروری است در این زمینه و واگذاری مسکن مهر مشگین‌شهر به پیمانکار مناسب و مطلوب‌تر از فرایند اتحادیه تعاونی مسکن اقدام لازم انجام شده و موانع پیش رو از میان برداشته شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon