نطق مطهری در حمایت از سران فتنه فضای مجلس را متشنج کرد

نطق مطهری در حمایت از سران فتنه فضای مجلس را متشنج کرد

خبرگزاری تسنیم: نایب‌رئیس مجلس پس از تشنج در نطق جنجالی علی مطهری که به حمایت از سران فتنه اختصاص داشت، به صورت اضطراری اعلام تنفس کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با گذشت 150 دقیقه نشست علنی به دلیل متشنج شدن فضای مجلس، خاتمه یافت.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد دقایقی پیش با به صدا درآوردن زنگ مجلس اعلام تنفس اعلام کرد و ادامه جلسه علنی را به مصلحت ندانست.

دلیل این تشنج جلسه علنی امروز مجلس نطق علی مطهری نماینده مردم تهران بود. 

وی در نطق 7 دقیقه‌ای خود به حصر موسوی و کروبی اشاره کرد و گفت که حصر موسوی و کروبی را همچنان خلاف قانون و ادامه آن را به ضرر انقلاب اسلامی می‌دانم.

این سخنان مطهری اعتراض نمایندگان مجلس را در پی داشت و بهارستان‌نشینان مخالفت خود را نسبت به این سخنان مطهری نشان دادند و با شعار مرگ بر منافق از علی مطهری خواستند تا از ادامه سخنان خود صرف نظر کند

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با قطع سخنان علی مطهری و به قصد آرام کردن فضا خطاب به این نماینده مجلس گفت: شما در فضای واقعی کشور قرار دارید و می‌دانید آنچه که در مورد این افراد انجام شده در نهایت رأفت و رحمت اسلامی و با توجه به مصالح ملی انجام شده است و اگر اراده نظام بر رأفت و رحمت نبود، قطعا با این افراد به گونه دیگری برخورد می‌شد.

وی ادامه داد: وقتی در جریان واقعیت هستید، اینگونه سخنان و موضع‌گیری‌های شما درست نیست. چرا که تصمیم نظام بر انجام آن تعلق گرفته و براساس احکام شرعی و قانونی است لذا اینگونه طرح بحث کردن اعتراض عمومی نمایندگان را در پی دارد و از شما انتظار می‌رود مصالح ملی، احکام شرعی و قانون اساسی را رعایت کنید.

ابوترابی‌فرد بر همین اساس خطاب به مطهری گفت شما به گونه‌ای صحبت می‌کنید که انضباط مجلس را به هم می‌ریزید؛ بنابراین از شما می‌خواهم که نطق خود را ادامه ندهید.

مطهری نیز خطاب به ابوترابی‌فرد گفت: انضباط مجلس نباید به هم بریزد که حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در پاسخ به این صحبت مطهری گفت: شما باید طوری صحبت کنید که انضباط مجلس حفظ شود. 

با اینکه نایب‌رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست صحن علنی را برعهده داشت از علی مطهری خواسته بود که از ادامه نطق خود جلوگیری کند، اما مطهری همچنان بر ادامه نطق خود اصرار داشت و در میان هیاهوی مجلس و سردادن شعارها از طرف نمایندگان باز هم اعتراض خود را به حصر موسوی و کروبی را اعلام می‌کرد.

نمایندگان مجلس نیز این بار در تریبون مجلس جمع شدند و شعار مرگ بر منافق، مرگ بر فتنه‌گر و مرگ بر ضد ولایت فقیه سر دادند.

در این میان ناصر سودانی نماینده مردم اهواز به بالای تریبون رفت و از مطهری خواست تا پایین بیاید و نطق خود را ادامه ندهد و برخی دیگر از نمایندگان همچون صفر نعیمی رز، حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد، نادر قاضی‌پور، سیدفتح‌الله حسینی و تنی چند از نمایندگان نیز در محل تریبون مجلس جمع شدند که در این میان مطهری صفر نعیمی رز و سیدفتح‌الله حسینی را به پایین پله‌ها هل داد. 

پس از آن عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه نیز به بالای تریبون رفت تصمیم داشت تا از مطهری دفاع کند و مانع بالا رفتن نمایندگان از پله‌های تریبون می‌شد.

در این میان حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد که جو مجلس را متشنج دید زنگ جلسه علنی را به صدا درآورد و اعلام تنفس کرد و خطاب به مطهری گفت: بنده اعلام نطق شما را به مصلحت نمی‌دانم و اعلام تنفس کردم.

در این میان نمایندگان با سر دادن شعار الله‌اکبر و احسنت حمایت خود را از اقدام نایب‌رئیس مجلس اعلام کردند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد طی سخنانی خطاب به مطهری گفت: دغدغه جنابعالی و همه نمایندگان حفظ مصالح ملی و مصلحت مجلس و جنابعالی باید همکاری کنید لذا اگر بخواهیم در فضایی عمل کنیم که جایگاه مجلس و نمایندگان آسیب ببیند، مصلحت مجلس نیست.

به گزارش تسنیم، به دلیل اینکه نایب‌رئیس مجلس اعلام تنفس کرده بود، از ادامه حضور خبرنگاران و مهمانان در صحن علنی مجلس ممانعت به عمل آوردند و با خروج خبرنگاران و عکاسان از صحن علنی مذاکرات همچنان ادامه دارد.

پیگیری‌ خبرنگاران مبنی بر این است که علی مطهری همچنان در تریبون سخنرانی مجلس حضور دارد و کسی از نمایندگان نتوانسته وی را متقاعد کند که نطق خود را ادامه ندهد. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon