"سقز" جزو شهرستان‌های پاک کردستان در حوزه مواد مخدر است

"سقز" جزو شهرستان‌های پاک کردستان در حوزه مواد مخدر است

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سقز با اشاره به فرهنگی بودن مردم شهرستان سقز گفت: سقز جزو شهرستان‌های پاک استان کردستان در حوزه مواد مخدر محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، علی اکبر ورمقانی فرماندار سقز ظهر امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان سقز با بیان اینکه سوء مصرف مواد مخدر در سال‌های اخیر به یک مسئله جهانی تبدیل شده است اظهار داشت: ریشه‌دارترین روش برای جلوگیری از شیوع مصرف مواد مخدر در جامعه تکیه بر برنامه‌های پیشگیری، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مقابله با مصرف این مواد است.

وی گفت: باید با برنامه‌های مدرسه محور، جامعه محور، متمرکز بر روی خانواده و چند بخشی در راستای پیشگری از مصرف این مواد اقدام کرد.

فرماندار شهرستان سقز تصریح کرد: پیشگیری اساس کار در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و پیشگیری کم هزینه ترین امر در بحث کاهش ناهنجاری‌هاست.

ورمقانی از اقدامات ادارات در راستای حمایت از راه‌اندازی و تجهیز کمپ ترک اعتیاد معتادان تبصره 2 ماده 16 در شهرستان سقز تقدیر کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان سقز هم در این جلسه با ارائه گزارشی پیرامون افزایش کشفیات مواد مخدر گفت: به دلیل قیمت و سود سرسام آور ماده صنعتی شیشه توزیع این ماده افزایش یافته است.

غلامرضا پارسایی‌کیا، با اشاره به فرهنگی بودن مردم شهرستان سقز و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای کاهش مصرف و جلوگیری از توزیع مواد مخدر افزود: سقز جزو شهرستان‌های پاک استان کردستان در حوزه مواد مخدر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه، بیشتر سرقت‌های خرد را افراد معتاد انجام می‌دهند خاطر نشان کرد: با دستگیری خرده فروشان و معتادان سرقت های خرد در این شهرستان به شدت کاهش یافته است.

مسئول مرکز نگهداری و کاهش آسیب معتادان تبصره 2 ماده 16 کمپ ترک اعتیاد شهرستان سقز هم با بیان  اینکه، هم اکنون در این مرکز 15 نفر معتاد برای پاک شدن نگهداری می‌شوند گفت: این مرکز ظرفیت 15 نفر معتاد دیگر را نیز دارد.

رئیس شورای  اسلامی سقز هم در این جلسه با تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: برای تجهیز و راه انداز ی مرکز نگهداری معتادان جاده ورودی به این مرکز شن ریزی شد و تجهیزات آتش نشانی و تعدادی وسایل دیگر هم از طرف شورای شهر به این مرکز اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon