جزئیات نحوه ثبت‌نام کنکور کارشناسی‌ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور

جزئیات نحوه ثبت‌نام کنکور کارشناسی‌ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور

خبرگزاری تسنیم: مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات نحوه ثبت‌نام و ظرفیت‌های آزمون کارشناسی‌ارشد دوره‌های فراگیر سال ۹۴ دانشگاه پیام‌نور را تشریح کرد.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون کارشناسی‌ارشد دوره‌های فراگیر سال 94 دانشگاه پیام‌نور برای 152 کدرشته امتحانی و گرایش تحصیلی در 5 گروه علوم انسانی با 88 کدرشته امتحانی و گرایش تحصیلی، علوم پایه با 34 کدرشته امحتمانی و گرایش تحصیلی، فنی و هندسی با 17 کدرشته امتحانی و گرایش تحصیلی، کشاورزی و منابع طبیعی با 10 کدرشته امتحانی و گرایش تحصیلی و گروه آموزشی هنر با سه کد رشته امتحانی و گرایش تحیلی از روز گذشته یک شنبه 21 دی ماه از طریق سایت سازمان آموزش کشور آغاز شده ست و روز یکشنبه 28 دی‌ماه سال 93 پایان می‌پذیرد.

وی با اشاره به جزئیات و نحوه ثبت‌نام در این آزمون، افزود: هر داوطلب براساس علاقه خود می‌تواند تنها در یک کد رشته امتحانی و براساس مندرجات و ضوابط درج شده در دفترچه راهنمای آزمون نسبت به ثبت‌نام اقدام کند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: هر داوطلب باید در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام بعد از مطالعه دقیق دفترچه و تهیه مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام خود را برای شرکت در این آزمون انجام دهد.

توکلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پرداخت هزینه شرکت در آزمون به شکل اینترنتی و کارت‌های شتاب انجام می‌شود، لذا داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور و پرداخت مبلغ 600 هزار ریال(60 هزار تومان) به عنون وجه ثبت‌نام اقدام کنند.

وی گفت: به کلیه داوطلبان توصیه می‌شود مطابق با دستورالعمل ابتدا نسبت به تکمیل فرم پیش‌نویس تقاضانامه اینترنتی مندرج در دفترچه راهنمای تحصیلی اقدام کنند و پس از درج اطلاعات لازم براساس بندهای نرم‌افزاری تقاضانامه اینترنتی خود مراحل و فرآیند ثبت‌نام خود را طی کنند و پس از تکمیل تقاضانامه اینترنتی خود ب دریافت کد شش رقمی و کد 12 رقمی ثبت نام یک نسخه پرینت از تقاضانامه الکترونیکی خود تهیه نمایند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: با توجه به تأثیر 20 درصدی معدل کارشناسی در آزمون کارشناسی‌ارشد دوره‌های فراگیر پیام‌نور به داوطلبان توصیه می‌شود معدل کارشناسی خود را به دقت در تقاضانامه اینترنتی ثبت کنند تا ما معدل تراز شده بعد از میانگین وزنی تأثیر 20 درصدی در نتیجه آزمون این گروه از داوطلبان خواهد داشت.

توکلی با اشاره به زمان دریافت کارت و برگزاری این آزمون، گفت: کارت شرکت در این آزمون به همراه برگ راهنمای آزمون سه شنبه اول اردیبهشت ماه سال 94 بر روی سایت سازمان سنجق قرار می‌گیرد و داوطلبان تا سوم اردیبهشت ماه مهلت دارند نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

وی اضافه کرد: زمان برگزاری آزمون کارشناسی‌ارشد دوره‌های ارشد پیام‌نور 1394 جمعه 4 اردیبهشت‌ماه در حوزه‌های انتخابیه مربوطه است.

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش کارشناسی‌ارشد دوره‌های فراگیر سال 1394 دانشگاه پیام‌نور، گفت: ظرفیت پذیرش در این دوره جمعا 16 هزار و80 نفر برای 705 رشته محل است که از بین این رشته محل‌ها 592 کدرشته محل آموزشی، پژوهشی با ظرفیت 11 هزارو 840 نفر و 113 کدرشته محل الکترونیکی با ظرفیت 4 هزار و 240 نفر است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon