شهرک‌های صنعتی خیام و فریمان به بخش خصوصی واگذار شوند

شهرک‌های صنعتی خیام و فریمان به بخش خصوصی واگذار شوند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی خراسان رضوی گفت: شهرک‌های صنعتی خیام و فریمان به بخش خصوصی واگذار شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید جلال خوابنما عصر امروز در پنجمین شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار داشت: امروز در خراسان رضوی 5 هنرستان در حال ساخت داریم که یکی از آنها در مشهد و دو هنرستان دیگر در شهرک صنعتی کلات هستند که با پیشرفت فیزیکی 65 تا 70 درصدی در حال ساخت هستند، فقط در این راه ما به لحاظ تامین اعتبار مشکلات زیادی پیش روی خود داریم.

وی افزود: اگر این 2 پروژه را آموزش و پرورش استان از نظر تامین اعتبار در اختیار گیرد و آنها را تکمیل کند در دراز مدت می‌توان از این پروژه‌ها به صورت دو منظوره بهره برد، بدین شکل که در دو شیفت هم آموزش و پرورش و هم سازمان فنی و حرفه ای از آنها استفاده کنند.

خوابنما بیان کرد: در مورد شهرک‌های صنعتی خیام و فریمان ما بر این هستیم تا آنها را به سمت خصوصی سازی پیش ببریم.

سید هدایت الله هاشمی نسب، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز اظهار داشت: متاسفانه امروز در استان خراسان رضوی کلاس‌های درس کاهش پیدا کرده است چراکه در برخی موارد ما به جای بازسازی این کلاس ها آنها را تخریب می‌کنیم.

وی گفت:  از سال 94، 20درصد از مبالغی که بر روی قبوض گاز درج می‌شود به آموزش و پرورش خراسان رضوی اختصاص داده می‌شود تا برای بهسازی مدارس هزینه شود.

هاشمی نسب بیان کرد: باید مهارت‌هایی مانند جوشکاری را با اعطای گواهینامه‌های معتبر به دانش آموزان رشد و گسترش دهیم تا این افراد در جامعه مفید باشند.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon