ایران به دنبال آبروداری در اولین حضور

ایران به دنبال آبروداری در اولین حضور

خبرگزاری تسنیم: جام جهانی هندبال مهم‌ترین مسابقات بین‌المللی این رشته پس از بازی‌های المپیک محسوب می‌شود که از سال ۱۹۳۸ توسط فدراسیون بین‌المللی هندبال برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در طول 20 دوره برگزاری این مسابقات همواره مقام‌های اول تا سوم مسابقات به تیم‌های اروپایی رسیده است. بهترین نتیجه تیم‌های غیراروپایی در این رقابت‌ها مقام چهارمی مصر در سال 2001 در فرانسه و مقام چهارمی تونس در سال 2005 در مسابقاتی‌ است که میزبانی آن را نیز بر عهده داشت. ژاپن در 1997، مصر در سال 1999 و قطر در 2015 دیگر کشورهای غیراروپایی هستند که میزبانی این مسابقات را بر عهده گرفته‌اند.

تیم ملی سوئد با 4 عنوان قهرمانی، 3 نایب قهرمانی و 4 مقام سومی پرافتخارترین تیم مسابقات است. رومانی دیگر تیمی است که 4 مدال طلا در این مسابقات (از 1961 تا 1974) به دست آورده و فرانسه 3 بار، آلمان، اسپانیا و روسیه هر یک 2 بار و چکسلواکی، کرواسی، شوروی، یوگسلاوی، آلمان غربی  هر کدام یک قهرمانی در این رقابت‌ها را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.

جام جهانی هندبال 2015 قطر فردا با برگزاری مراسم افتتاحیه در شهر دوحه آغاز می‌شود و 24 تیم راه یافته به این رقابت‌ها در 4 گروه 6 تیمی برای کسب عنوان قهرمانی به رقابت خواهند پرداخت.

تکمیل مربع جهانی ورزش‌های توپی ایران

تیم ملی کشورمان با هدایت بوروت ماچک برای نخستین بار در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت تا پس از والیبال و بسکتبال و فوتبال پازل راهیابی تیم‌های ملی ایران در رشته‌های توپی به جام جهانی را تکمیل کند.

ملی‌پوشان کشورمان برای رسیدن به این جام مسیری طولانی را طی کردند اما در نهایت در 13 بهمن ماه سال گذشته توانستند برای اولین بار جواز حضور در جام جهانی هندبال را کسب کنند تا به همراه تیم‌های امارات، بحرین، و قطرِ میزبان، 4 تیم راه یافته به جام جهانی هندبال از قاره کهن باشند.

هندبالیست‌های کشورمان در شانزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان، بدون قبول شکست در مرحله گروهی این رقابت‌ها برای نخستین بار به مسابقات قهرمانی جهان صعود کرد. در گروه نخست این رقابت‌ها، تیم‌های ایران، ازبکستان، کره جنوبی، چین، عربستان سعودی و بحرین و در گروه دوم نیز تیم های عمان، امارات عربی متحده، کویت، عراق، ژاپن و قطر حضور داشتند.

در این مسابقات 3 تیم برتر به مسابقات هندبال قهرمانی جهان صعود می‌کردند و با توجه با توجه به اینکه تیم قطر توانسته بود به مرحله نیمه نهایی صعود کند به دلیل میزبانی این تیم در مسابقه های جهانی، 3 تیم دیگری که به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کردند نیز به  جام جهانی راه می‌یافتند.

تدارکات ضعیف؛ مشکلی مشابه تیم ملی فوتبال

پس از صعود تیم ملی ایران به جام جهانی همه انتظار داشتند تا بهترین شرایط برای آمادگی این تیم فراهم شود اما حواشی موجود در فدراسیون و رفت و آمد سرپرست‌های متعدد در این فدراسیون باعث شد تا روند آمادگی تیم با اختلال رو به رو شود و این تیم قبل از عزیمت به قطر 20 روز در اردوی داخلی شرکت کرد و هفته گذشته برای انجام دیدارهای تدارکاتی راهی ایتالیا شد تا تیم ملی هندبال هم مثل فوتبال که در حال حاضر در رقابت‌های جام ملت‌ها حضور دارد از نظر آماده‌سازی وضعیت چندان مناسبی نداشته باشد.

پیشتر و با پیگیری‌های داود توکلی، قرار بود این تیم یک اردوی دیگر در کشور اسلوونی داشته باشد و چندین بازی تدارکاتی با تیم‌های صاحب نام هندبال برگزار کند اما تاخیر در گرفتن ویزای بازیکنان و هماهنگی برای هتل و بلیت تیم و البته همزمانی آن با تعطیلات کریسمس باعث شد تا این اردو لغو شود و کادر فنی به برگزاری اردوی تهران و ایتالیا اکتفا کند.  اردوی تیم در ایتالیا تا حدودی فرصت محک خوردن بازیکنان را فراهم کرد اما مطمئنا این اردو با آنچه مد نظر سرمربی تیم بود فاصله زیادی داشت.

با تمام این مشکلات و کاستی‌ها ملی‌پوشان کشورمان امروز (چهارشنبه) وارد قطر می‌شوند تا با تمام توان و داشته‌های خود برابر حریفان خودنمایی کنند. ملی‌پوشان کشورمان در نخستین دیدار خود روز جمعه 26 دی ماه برابر تیم بوسنی و هرزگوین به میدان خواهند رفت؛ تیمی که شاید در این گروه حریفی آسان‌تر برای ایران محسوب شود. این دیدار برای کادر فنی از اهمیت زیادی بر خوردار است.

جایگاه ایران در گروه مرگ

تیم ملی هندبال کشورمان در گروه B جام جهانی 2014 قطر با تیم‌های کرواسی، تونس، اتریش، بوسنی و هرزگوین و مقدونیه هم‌گروه است. توفیقات اخیر هندبالیست‌های کشورمان در کسب مقام سوم قهرمانی هندبال مردان آسیا در منامه در سال 2014 و نیز کسب مقام چهارمی در بازی‌های آسیایی اینچئون در سال 2014، رتبه 51 را در رنکینگ جهانی برای ایران به ارمغان آورد. در این رده‌بندی کرواسی، اتریش، تونس، مقدونیه و بوسنی و هرزگوین به ترتیب در رده‌های 12، 16، 25، 60 و 74 جهان قرار دارند.

گروه بندی 24 تیم شرکت کننده در جام جهانی  هندبال 2015 قطر در 4 گروه 6 تیمی بوده و به شرح زیر است:

گروه A: شیلی، برزیل، بلاروس، اسلوونی، اسپانیا و قطر
گروه B: ایران، تونس، اتریش، کرواسی، مقدونیه و بوسنی‌وهرزگوین
گروه C: امارات، مصر، چک، سوئد، فرانسه و الجزایر
گروه D: آلمان، بحرین، آرژانتین، لهستان، دانمارک و روسیه

برنامه بازی‌های مرحله گروهی ایران در رقابت‌های جام جهانی به شرح زیر است:

ایران - بوسنی و هرزگوین؛ 26 دی
ایران – مقدونیه؛ 27 دی
ایران – کرواسی؛ 29 دی
ایران – اتریش؛ اول بهمن
ایران - تونس ؛ 3 بهمن

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon