درآمد منابع داخلی روستاهای استان فارس ۵۰ درصد رشد یافت

درآمد منابع داخلی روستاهای استان فارس 50 درصد رشد یافت

خبرگزاری تسنیم: معاون مسکن عمران روستایی بنیاد مسکن ‌فارس گفت: امسال درآمد منابع داخلی روستاهای استان فارس ۵۳ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مصطفی هاشمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در مورد توسعه عمران روستایی در استان اظهار داشت: در دو سال گذشته با توجه به مسئله تحریم‌ها و همچنین بحث اقتصاد مقاومتی که از طرف مقام معظم رهبری مطرح شد معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن برای جلوگیری از راکد ماندن عمران روستاها شیوه کار استفاده از منابع داخلی برای رونق روستاها مدنظر قرارداد.

وی گفت: نظم‌دهی به ساخت‌وسازهای اراضی، تأمین زمین برای ساخت مسکن، تأمین منابع مالی توسعه عمران روستایی از منابع داخلی روستاها و در نظر گرفتن بحث مهاجرت معکوس و بازگشت به روستاها در این شیوه موردنظر بوده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس افزود: برای انجام این شیوه هماهنگی‌های و مجوزهای لازم اخذ شد و در برخی روستاها اراضی از طریق مزایده به متقاضیان واگذار شد.

وی بابیان اینکه درآمد منابع داخلی روستاهای استان در سال 92 حدود 35 میلیارد ریال بوده که از طریق این درآمد پروژه‌های مختلف در روستاهای استان تعریف و اجرا شده است خاطرنشان کرد: از طریق این منابع 32 پروژه اجرایی فیزیکی شامل احداث خیابان، پارک و غیره و 33 پروژه نقشه‌برداری از روستاها برای صدور سند و تهیه طرح هادی انجام شده است.

هاشمی بابیان اینکه با استفاده از منابع داخلی طرح هادی 127 روستا نیز تهیه شد، تصریح کرد: امسال نیز این روند با رشد قابل‌توجه ادامه یافت به‌طوری‌که از ابتدای سال 93 تاکنون درآمد منابع داخلی روستاها 53 میلیارد ریال بوده که این رقم رشد 50 درصدی را نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود رقم درآمد منابع داخلی روستاها تا پایان سال رشد 70 درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشد عنوان کرد:  این مسئله نشان می‌دهد که اگر به منابع داخلی کشور تکیه کنیم تحریم‌ها هیچ تأثیری در عقب‌افتادگی عمران روستاها نخواهد داشت.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس بیان کرد: در این طرح تاکنون 3 هزار قطعه زمین روستایی به متقاضیان واگذارشده که بیشترین واگذاری نیز در مهر، لارستان، شیراز و گراش بوده است.

وی بابیان اینکه قبل از اجرای این طرح به افرادی که از روستا مهاجرت کرده بودند زمین واگذار نمی‌شد، گفت: اکنون از طریق مزایده به این افراد نیز از طریق مزایده زمین با کاربری مسکونی واگذار می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه پس از 18 ماه از واگذاری اگر ساخت‌وساز آغاز نشود زمین بازپس‌گیری شده و به دیگر افراد متقاضی واگذار می‌شود اظهار داشت: تا سال گذشته تسهیلات ساخت مسکن روستایی 12 و نیم میلیون تومان بوده که امسال این تسهیلات تا سقف 15 میلیون تومان رسیده است.

وی بابیان اینکه برخی روستاها مثل گویم و دشت ارژن از روستاهای گران‌قیمت فارس هستند افزود: میانگین قیمت زمین در روستاهای استان قطعه‌ای 2 تا 3 میلیون تومان است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon