فتنه، تحریم و تکفیر سه ضلع مثلث راهبردی دشمن است

فتنه، تحریم و تکفیر سه ضلع مثلث راهبردی دشمن است

خبرگزاری تسنیم: مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فتنه، تحریم و تکفیر سه ضلع مثلث راهبردی دشمن هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد, حمیدرضا مقدم‌فر در همایش "بزرگداشت سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی‌روشن"، دانشمند هسته‌ای شهید و شهید محمدرضا میرحسینی (از اعضای جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در حادثه انفجار ملارد به درجه رفیع شهادت نائل شد) در مسجد حظیره شهر یزد با اشاره به شخصیت عالی این دو شهید، آنان را نمادهای مقاومت، ایستادگی و پایداری ملت ایران در مسیر آرمان‌های عزت و غیرت توصیف کرد و گفت: تجلیل از این دو شهید، تجلیل و بزرگداشت ایستادگی، جهاد علمی و پیشرفت درونزا است.

وی اجتماع مردم یزد برای بزرگداشت این شهدا را حامل دو پیام مهم داخلی و خارجی عنوان و تأکید کرد: پیام این اجتماع در حوزه خارجی، به دشمنان ملت ایران آن است که "ترور، نشانه بن‌بست و استیصال است"؛ یعنی شما با ترور جوانان و دانشمندان ایرانی نشان دادید ‌به بن‌بست رسیده و عاجز شده‌اید و از همین روست که گزینه آخر یعنی حذف فیزیکی را در دستور کار خود قرار دادید.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین خطاب به دشمنان ایران گفت: شما گمان می‌کردید اگر احمدی‌روشن‌ها را با ترور از سر راه بردارید، راه آنها متوقف می‌شود،‌ حال آنکه دیدید و می‌بینید که نه تنها به این هدف خبیث خود دست نیافتید بلکه صدها و هزاران جوان دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های تراز اول کشور و مراکز تحقیقاتی امروزه راه او را ادامه داده و ظرفیت فوق‌العاده‌ای در حوزه هسته‌ای برای کشور ایجاد کرده‌اند.

وی تأکید کرد: طی 35 سال پس از پیروزی انقلاب، هر پیشرفت و ارتقایی داشتیم، کنار مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن بود.

مقدم‌فر افزود: در دوران دفاع مقدس کنار محاصره اقتصادی و جنگ، توانستیم به بالاترین سطح پیشرفت‌های علمی و صنعتی در حوزه نظامی و امنیتی دست یابیم و امروز علی‌رغم تمامی تحریم‌ها و فشارها در حوزه‌های مختلف علمی، نانو و بیوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی، صنعت ماهواره و امثال آن با سرعت فوق‌العاده‌ای پیشرفت داشته‌ایم.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، مقاومت و ایستادگی را رمز موفقیت‌ها دانست.

مقدم‌فر در ادامه سخنان خود درباره پیام داخلی همایش بزرگداشت شهید مصطفی احمدی‌روشن، گفت: یکی از سناریوهای مهم دشمن که رهبر فرزانه انقلاب اخیراً‌ به آن اشاره کردند، پروژه "فراموش‌سازی" است؛ بدان معنا که دشمن بنا دارد از طریق برنامه‌ها و اقداماتی، روزها، ایام‌الله و مقاطع مهمی از تاریخ انقلاب اسلامی، مانند 22 بهمن، 9 دی، 19 دی‌ و موضوعاتی مانند ارزش‌های انقلاب، شهدا، دفاع مقدس و نیز فساد عظیم در دوران پهلوی و ... را از اذهان ملت ایران زدوده و اینها را به فراموشی بسپارد.

وی خاطرنشان کرد: چنین اجتماعات و همایش‌هایی در راستای مقابله با این پروژه فراموش‌سازی دشمن کارکرد بسیار مناسبی دارد.

مشاور رسانه‌ای فرمانده کل سپاه در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه دشمن به‌دنبال حذف و فراموش‌سازی آرمان‌های والای ملت ایران است، تصریح کرد: سانتریفیوژها آرمان نیستند، اما مظاهر آرمان "عزت، غیرت و استقلال" ملت ایرانند.

مقدم‌فر با اشاره به اینکه دشمن هیچ‌گاه صراحتاً با آرمان یک ملت نمی‌جنگد، بلکه مظاهر و مصداق‌های آرمان را از آن ملت می‌گیرد؛ و آن‌گاه  آن ملت را از آرمان‌هایش تهی می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمن برای آنکه آرمان‌های عزت و غیرت را از ملت ایران بگیرد، ابتدا دستاوردهایی مانند سانتریفیوژها، موشک‌ها و رشد علمی و فناوری را گرفته و آن‌گاه اصل آن آرمان را نیز نزد مردم بی‌ارزش جلوه می‌دهد تا بتواند از ملتی غیور و عزیز و پرصلابت، ملتی دنباله‌رو و وابسته بسازد.

وی با اعلام آنکه ملت بزرگ ایران نه از آرمان‌های خود که همانا "عزت، غیرت، پیشرفت، استقلال، هویت اسلام و ارزش‌های اسلامی" هستند، چشم‌ می‌پوشند و نه به دنیای خود پشت می‌کنند، تصریح کرد: اگر بخواهیم با حفظ هویت و آرمان‌ها مشکلات امروز کشور و تحریم‌ها را پشت سر بگذاریم،‌ هیچ راهی جز اقتصاد مقاومتی نداریم. عدم اهتمام و  جدی نگرفتن اقتصاد مقاومتی و دراز کردن دست گدایی به‌سمت زیاده‌خواهان و مستکبران ممکن است نه دین و آرمانی باقی بگذارد و نه دنیایی را آباد کند.

مقدم‌فر با اشاره به سرنوشت کشورهایی که "به طمع دنیا،‌ آرمان‌های خود را فروختند" اظهار داشت: سرنوشت همین روزهای مصر، درس خوبی برای ماست؛ آن‌گاه که مرسی فکر کرد بدون اتکا به آمریکا نمی‌‌توان زندگی کرد، آمریکایی‌ها چه پاسخی به وی داده و ضمن کودتای نظامی علیه وی، مبارک را تبرئه کردند و مرسی را پای چوبه دار بردند.

مشاور فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، با تأکید بر "مذاکره‌کنندگان ایرانی ان‌شاءالله بر خط قرمزهای خود می‌ایستند و "خط قرمزهای دشمن" را بازهم می‌شکنیم" خاطرنشان کرد:  ملت ایران  هرجا بر خط قرمزهای خود ایستاد، خط قرمزهای دشمن را شکست. اما اگر خط قرمزهای‌مان ساییده شوند، این دومینو پایانی نخواهد داشت. 

وی در ادامه سخنان خود "فتنه، تحریم و تکفیر" را سه ضلع اقدامات راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه عنوان کرد و گفت: تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران برای حمایت از جریان فتنه و تنفس مصنوعی به فتنه، فقط یک سیّئه از سیّئات فتنه‌گران است. فتنه‌گرانی که برای پیشبرد اهداف خود و به قدرت رسیدن با کودتای مخملی، با غلطک تحریم‌های آمریکایی از روی معیشت مردم گذشتند.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از گروه‌های تکفیری در منطقه به‌منظور پیشبرد اهداف خودشان، خاطرنشان کرد: امروز شاهد آن هستیم که تکفیر دامن خود اروپایی‌ها را که در دامن صهیونیست‌ها و آمریکا افتادند نیز گرفته است، چه آنکه تکفیری‌هایی که در سوریه و عراق فوج فوج انسان بیگناه را کشتند، این روزها یقه فرانسه‌ای را که خود از حامیان این تکفیری‌ها بود نیز گرفتند و با هدایت صهیونیست‌ها و مدیریت اسرائیل قصد دارند با ابزار تکفیری‌ها، اروپا را برهم ریخته، ضمن تشدید اسلام‌هراسی، تقابل اسلام و مسیحیت را ایجاد کنند.

مقدم‌فر در انتهای سخنان خود اولویت اول کشور را انسجام و وحدت ملی دانست و تأکید کرد: لازم است مسئولان و نیروهای انقلاب مراقب این مهم باشند.

وی هوشیاری سپاه پاسداران و بسیجیان را در این حوزه ستود و گفت: سپاه و بسیج همزاد انقلاب و جزء جداناپذیر پیکره انقلاب هستند، و اسیر هیچ حاشیه‌ای نشده و علی‌رغم تمامی حملات بی‌رحمانه و انتساب‌های ناجوانمردانه، وحدت ملی و انسجام ملی را اصل دانسته و خود را حافظ آن می‌دانند و وارد جدال‌های بی‌ربط و غلط نمی‌شوند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon