کمبود آب شرب بزرگ‌ترین مشکل شهرستان سقز است

کمبود آب شرب بزرگ‌ترین مشکل شهرستان سقز است

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان سقز با بیان اینکه، یکی از بزرگ ترین مشکلات شهرستان کمبود آب شرب است گفت: لازم است در اسرع وقت سد چراغ ویس آبگیری شده و مردم از آب این سد استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، علی‌ اکبر ورمقانی ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان سقز، با اشاره به اینکه  153پروژه با اعتباری بالغ بر 728 میلیارد ریال در شهرستان سقز در دست اجراست اظهار داشت: اتمام این پروژه‌ها در دستور کار دستگاه‌های مختلف است.

وی مردم سقز را مردمی فهیم و قدرشناس دانست و از مسئولان خواست با روحیه خدمتگزاری و تلاش جهادی در راستای خدمت به آنان تلاش کنند.

فرماندار شهرستان سقز بر تکریم ارباب رجوع، توجه به کار کارشناسی، دعوت از مدیران کل توسط مسئولان شهرستان، اولویت بندی در اجرای پروژه‌ها، ضرورت اجرای مطالعات پدافند غیر عامل برای پروژه‌های بزرگ، آمادگی کامل برای مقابله با بحران‌های طبیعی، ساماندهی سرعت گیرها، برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی، اطلاع رسانی به موقع ادارات و پرهیز از ارائه آمارهای نادرست تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به ارتقای سطح شهرستان سقز به فرمانداری ویژه و ارتقای 7 اداره به معاونت ادارات کل ضروری است ادارات جهت تسریع و تسهیل در خدمت رسانی به مردم تلاش کنند.

ورمقانی بر پرهیز از بروکراسی اداری و تسریع در امورات، توجه به زیباسازی شهر و مبلمان شهری، کارآفرینی و اشتغال زایی، ساماندهی جمعه بازار، تسریع در اتمام مسکن مهر، تدوین جامع شناسنامه هر روستا، نظارت بر هزینه کرد دهیاران توسط بخشداران و برگزاری جلسات کاربردی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه، یکی از بزرگ ترین مشکلات شهرستان کمبود آب شرب است تصریح کرد: لازم است در اسرع وقت سد چراغ ویس آبگیری شده و مردم از آب این سد استفاده کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه، بحران کم آبی در کشور و استان یک مشکل جدی است تصریح کرد: چاره اندیشی برای رفع این مشکل در دست پیگیری است.

صالح مفاخری گفت: از محل اعتبارات  ماده 180، مبلغ 19 میلیارد و 500 ملیون ریال برای رفع مشکل آب تعدادی از روستاهای شهرستان سقز اختصاص یافته است.

وی افزود: در حال حاضر 22 پروژه توسط این اداره در شهرستان به منظور تامین آب در دست اجراست.

فیروز تخت شاهی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان هم در این جلسه اظهار امیدواری کرد برای رفع مشکل کم آبی محلات حاشیه و مشترکان جدید که در سال آینده از طریق سد چراغ ویس300  تا 400 لیتر آب در ثانیه وارد شبکه شود.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon