۲۰۵۰ هکتار از اراضی بیابانی استان بوشهر نهال‌کاری شد

2050 هکتار از اراضی بیابانی استان بوشهر نهال‌کاری شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: دربیابان‌های استان بوشهر امسال در دوهزار و ۵۰ هکتار پروژه‌های مختلف در قالب‌های نهال کاری، جنگل کاری و مرتع‌داری اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، هوشنگ شریفی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت اراضی ملی استان بوشهربا بیان اینکه حفاظت و صیانت از اراضی ملی یک وظیفه همگانی است اظهار داشت: حفاظت از اراضی ملی به ویژه اراضی ملی از مهم‌ترین رسالت‌های اداره کل منابع طبیعی است که در این راستا بیابان زدایی در این راستا نقش آفرین است.

وی با اشاره با تخصیص 59 میلیارد و 795میلیون ریال اعتبار برای بیابانی زدایی تصریح کرد: از این اعتبار  که در حوزه جنگل‌کاری، مرتع‌داری و بیابان‌زدایی 35میلیارد و150میلیون ریال آن از محل اعتبارات استانی و 24 میلیارد و 645 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی  ابلاغ شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌ بیابان زدایی در استان بوشهر گفت: امسال 500 هزار اصله نهال جنگلی در اراضی بیابانی کاشته شده است.

شریفی با بیان اینکه این نهال‌ها در 2 هزار و 50 هکتار اراضی بیابانی استان بوشهر غرس شده است گفت: دراین اراضی پروژه‌های مختلف بیابان‌زدایی در قالب جنگل‌کاری و مرتع‌داری اجرا شده است.

وی حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از فرسایش خاک را از جمله اهداف بیابان‌زدایی دانست و گفت: توسعه فضای سبز، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای محیط زیست سالم از اهداف بیابان‌زدایی است.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر با بیان اینکه اراضی استان بوشهر شور وکم‌آب است تصریح کرد: گونه‌های کشت شده در اراضی بیابانی استان بوشهر به شرایط اقلیمی به ویژه خشکی، کم آبی و شوری خاک مقاوم است که نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه فضای سبز در بیابان‌ها و جلوگیری از فرسایش خاک و بروز سیلاب‌های مخرب دارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon