۲ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر قم در سال جاری سند دریافت کرده‌اند


2 هزار و 800 واحد مسکن مهر قم در سال جاری سند دریافت کرده‌اند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم از افزایش ۱۵ درصدی ثبت اسناد و املاک در استان قم خبر داد و گفت: در سال ۹۳ تعداد ۲ هزار و ۸۴۵ سند مالکیت برای مسکن مهر در استان قم صادر شده است.

اسدالله گائینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به آمار 9 ماهه ثبت اسناد و املاک در استان قم اظهارداشت: در 9 ماهه سال 93 در 5 اداره موجود در استان قم به تفکیک 2 اداره در شهر قم و 3 اداره در بخش‌های کهک، جعفریه و دستجرد 4 هزار و 218 پلاک تفکیک و 6 دانگ شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم با اشاره به اینکه درمدت 9 ماهه سال 93 تعداد 3 هزارو 672 سند مالکیت سیستمی ثبت شده است، افزود: صدور سند مالکت سیستمی اقدامی است که جایگزین سند دفترچه ای شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 32 هزار و 230 خلاصه معامله درباره بیع، اجاره و رهن در دفتر اسناد رسمی معاملاتی که انجام شده است، تصریح کرد: این ثبت اسناد کاملاً مکانیزه است و به صورت آنلاین برای اداره کل ثبت اسناد ارسال می‌شود و همین موضوع سبب شده تا مراجعا ت حضوری بسیار کاهش یابد.

گائینی تعداد پاسخ استعلامات ارسال شده به دفاتر اسناد رسمی را در 9 ماهه امسال 35 هزار و 266 مورد اعلام کرد و افزود: در این مدت همچنین تعداد 3 هزار و 930 مورد از املاک با دستور مراجع قضایی با بازداشت و تعداد 3 هزار و 600 مورد رفع بازداشت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم گفت: در مدت 9 ماهه سال 93 بر حسب تقاضای متقاضیان 434 شرکت به ثبت رسیده است و در همین مدت هیئت نظارتی در سطح استان اگر سندی در دفاتر تنظیم شده و مشخصات ملک خریدار یا فروشنده یا مساحت اشتباه شده 55 رأی هیئت نظارت صادر و مشکل متقاضیان در سطح استان رفع شده است.

وی با اشاره به اینکه صدور اسناد مالکیت دولتی سهمیه استان قم در سال 93 تعداد 900 پلاک بوده است از تحقق کامل آن خبرداد و خاطرنشان کرد: در اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن برای روستاهای قم نیز سهمیه استان 350 سند مالکیت بوده که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز کامل تحقق یافته است.

گائینی اظهارداشت: در قانون تعیین تکلیف ساختمان‌ها و اراضی فاقد سند رسمی تاکنون در استان قم 42 هزار مورد تاکنون رسیده که از این تعداد 41 هزار پرونده رسیدگی و تائید شده است، همچنین 12 هزار پرونده در هیئت‌های حل اختلاف در ادارات ثبت تابعه صادر و قرار کارشناسی صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم داده آمایی 20 هزار پرونده از میان 23 هزار پرونده جاری در جریان ثبت را از دیگر اقدامات ثبت اسناد و املاک استان قم عنوان کرد و افزود: آمارهای ارائه شده در استان قم در خصوص صدور اسناد که 42 هزار مورد در سال 93 بوده نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش صدورسند داشته‌ایم.

وی همچنین صدور سند بری مسکن مهر استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال 93 تعداد 2 هزار و 845 سند مالکیت برای مسکن مهر در استان قم صادر شده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon